Recent Post

Sunday, January 3, 2010

On the Nikah day

Adikku nikah di Masjid Kota Damansara pada 23 December 2009.
Masa nikah selepas Asar.

Nie laa ruper adikku dan isterinya masa nk di nikahkan.. putih pink sedondon..manis jer..alahai teringat pulak masa time aku di akad nikah...hehe..
Photobucket

Pernikahan pada hari tue memang sungguh meriah kerana terdapat 5 pasangan sekali akan dinikahkan pada hari yang sama. Masing-masing membawa segerombolan sanak-saudara, so jadi meriah laa masjid seolah-olah kenduri pula..

Daku dok perhati lah masing2 nyer style, hantaran, gelagat pasangan dan macam-macam.

nie laa suasana yang dapat dillihat penuh satu dewan masjid...
pastu jurufoto pun ramai, wah macam artis depa nie..klip klap klip klap sana sini..
"daku sempatlah mengusik.."esok kuar METRO front page ke nie?" hehe..

LAYAN

Photobucket

ramai reporter tue.....
Photobucket

seronok tgk org..hmm org pun tgk aku kot hehe...
seronok pulak rasa nikah 5 pasangan sekali nie..dah macam program cari menantu TV9 pulak...
adikku duduk no2 dari kanan...ala yang hensem sekali tue (kui kui kui) nie klu adik aku baca mesti koyak suar dia.. hehe... 




Photobucket 

Pada hari bersejarah tue, adikku request untuk menjadi pasangan pertama di nikahkan.
Bapa pengantin perempuan yang menikahkan Adikku dengan anaknya. Alhamdulillah sekali lafaz....selamatlah adikku dah menjadi suami orang... begitulah nampaknya dari zaman solo ke zaman rumahtangga pula..terasa kakaknya nie makin berusia..hu hu hu..adat laaa kan..tapi jiwa tetap maintain MUDA heeh... walaubagaimanapun di doakan semoga perkahwinan adikku kekal bahagia ke akhir hayat. Jadi suami yg soleh dan buat Linda jadi isteri yang solehah... insyaAllah mendapat keberkatanNya..hidup bahagia dunia akhirat. Buat apa di perintahNya, tinggal segala laranganNya. InsyaAllah.
Photobucket

Photobucket

dug dag dug dag kot masa nie..dok dengar khutbah..
Photobucket

nie laa detik, saat dan yang bakal meninggalkan memori yang takkan di lupakan oleh adikku seumur hidupnya walau dirinya nanti di mamah usia....
SAAT di nikahkan...
PhotobucketPhotobucket
hai dah selamat nikah..siap pandang pandang jeling2 kekasih hati yer?? alhamdulillah selamat dah di nikahkan..
SAH SAH SAH..
Photobucket
senyum pula pandang kamera...
Photobucket
setelah semua pasangan di nikahkan pada petang yang penuh sejarah tu, sama2 lah kita membaca doa..
Photobucket
Saat dinantikan...
serahan mas kahwin kepada pasangan...nak cerita sikit masa nie dewan masjid nie kecoh laa..pastu sibuk setiap pasangan amik gambo..sana sini flash..rasa2 daku laa..sure muka aku yg cun nie (ahaks) akan ada dalam kamera pasangan2 lain nyer gambo..(interframe) sebab///sebabnya dah duduk dekat2...kelakar pun ada..aku pulak masa nie tak tahu mana satu lah cameraman adik aku.. yg videoman tu..adakah videoman adikku?? isshh kang salah pergi posing depan cameraman orang lain pulak..hihihi.. lepas tu aku cuit laa adikku, itu kamera man ko erk, adikku angguk....hehe nasib laa baik..klu tak sia2 jer kasi free muka aku kat kamera org lain hehehh.... hmm padan lah kamera man tu aku perasan macam dok amik gambo gambo aku n family2 aku jer (eh perasan kah aku??) hmm maybe adikku dah brainstorm dah pakcik tue saper2 family dia... hehe

ok layan lagi...
haa seronok tue...
PhotobucketPhotobucket

haa nielah gambo kami reramai..
Photobucket 
Photobucket

No comments: