Recent Post

Sunday, September 26, 2010

Cerita Raya ke 2



Raya kedua baru rupa nak berhari raya...al-maklum lah raya pertama pukul 11 pagi dah masuk tidur hehe... jadi adik Sabrina kita pun pakai tudung ala siapa ni??? ala Sabrina laa yerr??hihi... mak pakaikan tudung sebab pagi tu kami nak menziarahi kubur kakak arwah ku iaitu anak sulung mak ku yang telah kembali kerahmatullah ketika usianya 7 tahun. Al-Fatihah.. Walaupun diriku sebagai adiknya tidak pernah berjumpa di alam fana ini, namun arwah tetap kakak kandung ku dunia akhirat. Setiap Aidil Fitri dan Aidil Adha memang tidak ku lupa menziarahi pusaranya..
 Sebelum menziarah ke pusara kakak arwah, daku sibuk juga di dapur membantu ibuku memasukkan kuih2 ke dalam bekas untuk di berikan kepada saudara sebelah ibuku di Setapak Garden. Di sebabkan hb ku kerja sebelah petang jadi selepas ziarah kubur kami terus pulang ke Bukit Jalil, tidak dapatkah berhari raya di Setapak Garden seperti selalu.... Miss u Wan Lang dan lain-lain... semoga ceria dan bahagia di Aidil Fitri ini..
 Ayah cepat siap!!!... Mak dah bising tu suruh tuko baju raya...purple lah..hehe
 Cepat2x..tangkap gambo... Kak Ellis n Sabrina..
 Di sinilah pusara kakak arwahku... walau panas terik ketika itu, sempatlah daku membersihkan sekitar kubur dan sedekah Al-Fatihah dan 3 Qul.
 Sabrina baru nak masuk 4 tahun... mungkin belum mengerti tentang kehidupan dan kematian... gembira tatkala berada di pusara kakak arwahku.. hmm nasib laa dia tak menangis...
 Semoga rohnya di cucuri rahmat dan mendapat tempat di dalam syurga...
 Kami 4 beranak sempat bergambar kenangan di pusara kakak arwah... memandangkan selepas ini kami tak sempat lagi bergambar kerana daku dan hb akan pulang ke rumah kami dan hb bekerja manakala emak dah ayahku akan berkunjung ke rumah sanak-saudara... sedih pulak tak dapat join berhari raya bersama...huhu... alahai dah nasib... raya kedua dah ada kat rumah...huhu...
 sempat bergambar di persekitaran tanah perkuburan yang bersebelahan dengan kawasan rumah salah seorang penduduk Kampung Paya Jaras yang memelihara Burung Unta... nampaknya Sabrina ceria sekali...PEACE!
 eh!!... daku pun nak join 2 kaki jugak..hihi...jangan mare aaa...
 Gambar kenangan sebelum kami berpisah..... kelihatan seperti dalam hutan yer??? hehe special sikit background... kawasan hadapan tanah perkuburan... Kami beraya berlima tahun nie.. walau pun sekejap... sekurang-kurangnya daku bersyukur dapat berhari raya dengan kedua orang tua ku.... terusik dalam jiwa...jika lah aku nie tinggal di Johor ke Pahang ke...hmm sudah tentu daku beraya sorang2...huhu.... jadilah bersyukurlah... walau pun plan tahun ni untuk beraya di kampung hb tak kecapaian...mudah-mudahan lain tahun akan tercapai...dan semoga adik-beradik hb jua akan semuanya berkumpul dan dapat konvoi berhari raya dari satu rumah ke satu rumah dari raya pertama hingga lah seminggu raya...wah!!! berangan pula... tapi seronok macam ni..walau pun penat tapi kenangan bersama berhari raya pasti tidak akan di lupakan.... seperti tahun lepas, adalah giliran pulang berhari raya di rumah mak ku, jadi semua adik-beradik daku dan family berhari raya bersama-sama... kami konvoi ke kampung sebelah emakku di Pahang bersama-sama..terasa betapa meriahnya dapat berkunjung ke rumah sanak saudara... InsyaAllah akan datang terpahat memori indah yang lain pula.... InsyaAllah jika panjang umur dan murah rezeki... berjumpa di lain Aidil Fitri...
                   posing sikit ngan ayahanda ku.......sayang ayah...
                           posing jugak dengan ibundaku... cayang mak!!....
Selepas posing-posing...hmm kawasan kubur pun jadik.... jangan mare haa...
Buat ayah dan mak ku , daku doakan kalian hidup di berkatiNya, mendapat hidayahNya, memperoleh kesihatan yang baik... jaga kesihatan dan pemakanan... Selamat hari raya aidil fitri maaf zahir dan batin.

Photobucket

No comments: