Recent Post

Saturday, November 20, 2010

Banjir Kilat di Kota Makkah

Photo: sumber Berita Harian

Hujan menyebabkan di beberapa tempat di kota Makkah dinaiki air semalam sekali gus mengganggu sebahagian jemaah dari Mina yang dalam perjalanan ke Kaabah bagi menunaikan ibadat terakhir Haji tahun ini selepas melontar jamrah.


dilaporkan hujan melanda Mina sejak petang kelmarin ketika jemaah mula keluar dari kawasan perkhemahan di Mina bagi melontar jamrah pada hari ketiga.


Khabarnya air separas buku lali memenuhi jalan raya dari Mina ke Makkah dan menyebabkan lalu lintas tersekat. Kenderaan terkandas di jalan raya yang dinaiki air. Anggota polis trafik dilihat membantu kereta kecil keluar dari air banjir. Sedikit berita dari Makkah...bg yg nak baca lanjut leh p Berita Harian Online...:-)



jarang2 dengar banjir kilat kat Mekah nie....deqlis doakan moga jemaah haji bersabar dan mudah2an ada hikmah disebalik kejadiaan ini dan jemaah haji bernasib baik juga kerana air naik pada hari terakhir ketika Jemaah haji berada di Mina... mudah2an jemaah semua sihat2 dan selamat.


InsyaAllah suatu hari nanti deqlis jua teringin nak menunaikan haji... harap2 dapat pergi menunaikan haji sebelum usia mencecah 45 tahun.. lagi awal lagi bagus.... Amin.




No comments: