Recent Post

Monday, November 22, 2010

TAHUKAH ANDA: Habuk sebenarnya .....

Sebenarnya? tidaklah hodoh seperti yang kita sering kita nyatakan. Jika membaca novel ke, artikel ke pasti digambarkan habuk yang hitam, habuk hitam yang tebal, habuk hitam melekat dan macam-macam lagi.

Namun tahukah anda? Sebenarnya warna habuk yg sebenarnya adalah berwarna-warni. Ala..habuk sawang2 kat rumah tue...
Sumber: Pak Google

Mungkin hitam pada mata kasar tetapi sebenarnya ianya berwarna-warni. Itulah ayat yang boleh digambarkan kepada Habuk.

Menurut salah satu buku ensiklopedia bergambar yang pernah deqlis baca zaman sekolah2 dulu, habuk sebenarnya berwarna-warni sekiranya kita melihat habuk ini menerusi mikroskop. Di dalam buku tersebut juga terdapat gambar habuk2 yang dilihat menerusi mikroskop yang sungguh berwarna-warni..memang cantik sekali.. teruja deqlis tengok..;-)  tetapi sayang, di mata kasar kita pabila melihat habuk pastinya berwarna hitam dan tak lawa..serta sakit mata memandang jika barang-barang kita berhabuk mahupun rumah dah bersawang......

klu tak percaya..cubalah amik habuk/sawang  kat rumah anda tue, klu takde pun p laa cari..hehe..pastu lihat di bawah microskop... haa kan?? warna-warni habuk tue..

SHARINS IS CARING....:-)

1 comment:

PUANSTOBERI said...

Tak thn dgn habuk..nati bersin hacum hacum
ngehehehhehe