Recent Post

Sunday, December 12, 2010

Cabaran Memasak

Salam semua dan selamat malam, sedang menonton Jom Heboh @ TV3 kah? deqlis pun sambil2x berblog nie jeling2x jugak menonton ... cuaca malam nie di Bukit Jalil memang cantik..tenang dan nyaman...eceh..:-)

Tomok sedang menghiburkan deqlis nie hehe... sebenarnya semalam pun jumpa Tomok nie...(hehh ada kesaahhh lah tue nanti arr deqlis cerita..) hihi...
Gambar sekadar hiasan semata-mata. Hanya utk menyedapkan mata..heheh

Deqlis sedang kenyang juga selepas makan Kantonis Yee Mee.. sendiri bikin pastinya penuh pinggah dan kuah melimpah ruah hehe... kenyang2x alhamdulillah... cerita pasal makan nie, sebenarnya hari ni ada Cabaran Memasak... bukan cabaran deqlis... cabaran tuk en hubby laa... macam yg deqlis pernah cerita pada uools sebelum nie, hb deqlis ni mmg masak2x tak pernah dia nak buat... masak air jer boleh ku harakan ngeee... tp takper, deqlis tak kisah pun dia reti masak ke tak... janji dia menepati ciri2x suami idaman ku ngeee... ngee... nak tahu??? alah hmmm hmm ...salah satunya adalah Tidak Merokok...alhamdulillah en hubby mmg tak merokok... jadi mmg termasuklah dlm ciri2 lelaki idaman tue...

Berbalik pada cabaran memasak...haa.. saja2x.. laa nak ngada2x sikit hari nie... nak test en hb pulak... deqlis ak suruh yg susah2x pun... deqlis mintak dia gorengkan telur mata kerbau 1 bijik kat deqlis masa makan nasi tadi...  lagipun sebenarnya deqlis dah masakkan lauk dia dulu...dia pun dah kenyang dulu... al-kisahnya deqlis nak diet laa konon.....kononnnn ...hah.. so masakkan daging masak halia utk en hb dan sayur kobis goreng berdaging... (atte deqlis kan mmg tak makan daging) so en hubby makan sorang2x... lepas beberapa jam perut ku pulak meragam...cam nak pening2x pun ada... jadik masa nie laa dok pujuk en hb masakkan telur goreng kerbau...opps  telur goreng mata kerbau daaa...hehehe....

hmm... alah masak mata telur mata jerr?? haa.. deqlis sebenarnya mmg suka tgk hb masuk dapur ngan cuak2x dia, ngan gelagat dia nak masak tue mmg melucukan... jadik mmg seronok bila kasi en hb ku itu cabaran memasak.. tau jaa laa orang tak pernah pegang senduk... mmg gelak2x laa deqlis tgk dia masakkan..
setelah en hb masak dia pun hidangkan depan deqlis... deqlis ngapp ngan nasi + kicap manis cap kipas udang... haa itu pun dah rasa sedapppp sangat2x dah...selera sungguh sebab en hb yg masakkan hehe.. jadi sejarah tau..hehe.. ditambah pula dengan deqlis yg sedang lapoooo...haaa haa...haa.. itu kisah hari ini yaa.. tp tadi sebb fening lalat deqlis tak sempat laa nk cerita....

so terus masuk makan malam lah ngan Kantonis Yee Mee tue... haa yg itu deqlis laa masak... al-maklumlah makan nasi tadi pun sikit sgt2x... balance2x nasi dlm periuk tuk en hb ker tadi..ngeehhh...

oklah, selamat makan malam yer semua....
senyum selalu dan terima kasih kerana sudi blog LARIAN kat sini..
nak berBLOG jogging pun okay..
thanks...

p/S: sorry erkk takde gambo en hubby memasak... 1. deqlis lapo... 2 deqlis dok sengih2x n gelak2x sepnjg menyaksikan hb ku memasak...ngeehh ngeehh ngehhh..

2 comments:

Mata Hati said...

tak kisahlah mcm mana suami memasak asalkan menjadi apa yg digorengnya. teringat dulu masa mula2 belajar pegang senduk, bertukar hitam nasi goreng sbb hangus..hehehe

deqlis said...

betui2x... yg penting dia sudi nk masakkan utk deqlis tu satu perkara yg menggembirakan sgt2x dah buat deqlis...sekali-sekala nk manja2x skett ngan en hb nie...^__^

nk amik ati isteri ni sebenarnya tak payah ngan mende2 mahal pun.. atau tak payah masak beria2x pun... confirm isteri sayangggg..

hah akak kasi petua ni..ngeee ngeee