Recent Post

Thursday, December 23, 2010

EGO MAK MERTUA...

Ego Mak Mertua?? Mak siapa nie?? ehh bukan mak mertua deqlis tau.... ngehhh... nak tahu cerita siapa...kena bacalah sampai habis... pastu komen.. (aci tak?) hihihi... heheh aci tak aci...aci2x bukak pintu kat cerit aP.Ramlee miahahaha..

Hmm sebenarnya..tajuk kali nie berkaitan dengan drama semalam yang bertajuk Haruskah Aku Mati. Lakonan Zul Huzaimy, Fasha Sandha, Wan Maimunah dan Syed Ali. Telefilem arahan M. Hitler ini menceritakan Irfan yang menghidap penyakit barah otak. Isterinya Kamalia ingin membawa Irfan berubat di hospital tetapi ibunya berkeras untuk mengubati anak kesayangannya secara tradisional.

Kerana ego mak mertuanya atau sikap membenci menantu mengakibatkan anaknya lakonan Zul Huzaimy meninggal dunia... Masa menontonnya di TV9 semalam rasa pelik pun ada, ...hmm ada juga yang sakit percaya kepada bomoh semata-mata...? tak mau hantar ke hospital?? tp deqlis layan jer lah cerita nie..

Memang ego betui mak mertua Kamalia (Kamalia lakonan Fasha Sanda)... akhirnya ada hikmah lah..
Menantu yang selama ini tak sebulu dengan Mak Mertua dia tu, akhirnya kembali terjalin baik setelah anaknya meninggal dunia walaupun niat Kamalia ingin mendapatkan perubatan yang terbaik bagi suami tercinta tetapi sempat berbuat demikian kerana mendapat halangan dari mak mertuanya lakonan Wan Maimunah. 


P/S: siapa ada tengok?? 


3 comments:

Princess5050 said...

Princess ade tengok semalam. Join mak kejap. Tapi tak sempat abes sbb da tertidur..

Hurm, mak mentua dia memang tak patot buat macam. Walaupun dah bertahun2 kahwin, masih tak dpt terima isteri yang dipilih anaknya tu. Kesombongan dan sikap ego dia tu dah memakan diri. Anak sendiri menjadi mangsa.

Hezesuze said...

alhamdulillah sib baik dapat mak mertua yang sporting huhu

deqlis said...

to princess 5050: tu arr.. ego tak bertempat...

to Hezesuze: wah! sonokk laa akak... MIL deqlis pun sporting..sib baik:-)