Recent Post

Friday, January 21, 2011

Mee Maggi Kari Babas Ala Deqlis



As-Salam uools... Cerita pasal mee maggi nie kan..walau bukan mee MAGGI tetapi MAGGI tetap dapat nama. Sebenarnya deqlis menggunakan Mee Kering beli peket2x besar....yang tiada perencah pun. al-maklumlah kesedaran terhadap bahayanya makanan segera!.. (kadang2x tue makan jugek!! ha ha)

nak makan nasi takde selera pula hari ni, jadi deqlis buatlah Mee Maggi Kari Babas Ala Deqlis nie..
senang jer, campak-campak jer hihi..

yg pasti deqlis guna serbuk Kari ayam Babas dan Serbuk cili Babas! Tiada perencah MSG ya.!
Bahan2 lain sperti tauhu kering, sawi, daun sup, cili merah, bawang putih, bawah merah dan udang putih (udang kecik) hmm jika ada udang besar nak buh sekali pun sodap!!..
untuk memberi rasa Ala MAGGI sebenar, masukkan sedikit lada sulah, garam masala, sedikit sos tiram ke dalam kuah...dah rasakan...tambah garam dan gula sesedap rasa...

potong cili padi jika nak lagi pedasss!! hehe..

okaylah... kepada semua pemenang contest deqlis...hadiah dah wrapping...semua dah kasi alamat kecual Julee.. so harap Julee jika baca nie cepat2x kasi address ya... atau jika dah bagi, sila send sekali lagi, mana tai deqlis ter delete ke apa....sowwiii tau..heyy!.. insyaAllah rajin sikit, ptg2 sikit me ke pej pos... atau esok pagi deqlis pergi pos kan...Harap semua suka hadiah... dah dpt hadiah nanti cepat2x buka ya..:-)

ok dahhhh..!

1 comment:

Princess Nur said...

ohw..sedapnya deqlis..terliur knur ni bab2 megi ni...thanx for da recipe..nk try gak wat sendiri lah..