Recent Post

Wednesday, June 10, 2009

Jalan2 Bukit Fraser

Lepas kenduri 9 Jun 2009 tu, deqlis n hb pun terus ke Bukit Fraser lebih kurang 1 jam dari Kuala Kubu Baru.. deqlis x pernah ke sini jadi teringin lah pergi, lagipun sebagai meninggalkan kenangan persahabatn ngan hb yg dah mencecah 10 tahun.. kira Anniversary Relationship lah hehe..
Photobucket
seronok dan excited walau jalan berliku2 bagaikan ular kena palu...mula2 lah..pastu daku pun dah naik pening.. tak tau hb mcm mana dia yg drive kan.. sian lak kat dia.. sampai kat sana kena tunggu giliran lak sebab nak naik atas sana 1 hala shj, jadi kami kena tunggu turn laa..pukul 5 ptg baru jalan di buka utk lorong pergi dan kereta yg nak turun kena tunggu setengah jam pula. Banyak juga kereta yang menunggu nak naik, sempat menyembang lah dengan kete belakang ku, dia cakap dari Bukit Tinggi, saja bawa jalan anak2, dah alang2 sampai tentunya nk naik tgk bagaimana lah rupanye Bukit Fraser nie.
PhotobucketPhotobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Di sini juga terdapat pelbagai jenis bungalow dan jenis hotel dalam bungalow seperti di bawah nie.. sempat juga ku lihat pengunjung2 yang berehat sambil minum petang di laman bungalow
nie..
Photobucket
salag satu gerai makan2 di Bukit Fraser nie.. kami lalu jer...gambar nie semua deqlis ambil dari dalam kete. Hb drive jer sambil cari pot nk turun heheh.. klu nk makan tu kenyang lagi nasi minyak kenduri..jadi kami jalan2 sahaja sambil makan2 kerepek2 dan cupcakes gift drpd pengantin2 hari nie..
Photobucket
Kami menyusuri jalan2 sekitar Fraser's Hill ...terdapat juga bangunan yang sedang di bangunkan. deqlis dapat rasakan terdapat projek yang sedang dilakukan untuk mempopularkan kembali Bukit Fraser yang kini kurang popular kepada pengunjung Malaysia. Boleh dikatakan ramai Mat Salleh sahaja yang gemar mengunjungi bukit yang dingin ini. Sesuatu perlu dilakukan bagi mengangkat kembali kesaljuan dan keindahan Bukit Fraser serta penambahan pusat rekreasi dan kedai cenderahati kepada pengunjung yang bergelut masa dan tenaga untuk naik ke sini.
Photobucket
Hb ku sempat berposing di kereta kesayangan kami di Bukit Fraser nie.. sebelah tue antara bangunan yang dalam pembinaan.. dalam 70% siap.. mungkin lepas nie Fraser's Hill terdapat tempat yang lebih menarik dengan tempat shopping yg lebih best kot..hehe
Photobucket
berlatarbelakangkan sebuah Golf di Bukit Fraser nie tau..
Photobucket'
Photobucket
sebelum balik, sempat posing kat jam besar nie.. nampak ramai pengunjung yang turut serta meninggalkan memori di jam besar ini.. Jadi kami pun join..
Photobucket
Photobucket
dah penat jalan2 dan makan angin di sini, mohhh kami nak balik dahh..
Photobucket
hb ku dengan penuh kusyuk drive pulang... awas bang..jln berliku2 tue.. minggu depan jumpa kami di Kuantan.. kenduri lagi... dan selamat bercuti untuk semua..

No comments: