Recent Post

Tuesday, February 2, 2010

WEBSITE TICKER

Salam hari nie nk share satu website di mana kita boleh buat ticker utk capai target kita..nak tgk progress seperti diet kita dll..

boleh rujuk di sini http://www.tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php
Untuk set ticker nie di Forum2 kesayangan anda atau di mana2 shj FB ker, Blog ker dll..ikut cara2 di bawah

Cara nak create ticker.

1. Buka website Ticker :
http://www.tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php

2. Tekan 'Weight Loss' yang ada di bawah sub-title 'Weight Loss/Fitness'

3. Pilih ticker ruler yang anda berkenan. Kemudian tekan 'Next'.

4. Pilih ticker slider yang anda berkenan. Kemudian tekan 'Next'.

5. Isikan bahagian 'Setup' dan 'Weight Measurements'. Jika hendak ukuran pinggang dan BMI anda juga kelihatan di ticker anda, isikan juga bahagian tersebut. Kemudian tekan 'Next'
(Untuk mengira tinggi dalam ukuran kaki, bahagikan ketinggian anda dengan 3).

6. Ticker anda telah siap. Simpan address ticker anda di 'Favorite' untuk memudahkan anda edit perkembangan terkini berat anda.

7. Untuk meletak ticker pada signature anda, tekan butang 'Profile' di bahagian atas forum ini. Kemudian tekan 'Forum Profile Information' dan pergi ke bahagian 'Signature'. Copy dan paste bbcode ticker anda yang tertera di laman ticker tadi ke kotak Signature itu. Kemudian tekan butang 'Change Profile'.

8. Okei, dengan ini, siap sudah ticker anda terpampang di forum. Sekiranya ada sebarang masalah, jangan segan-segan untuk bertanya ye!

Selamat mencuba!! o0




inilah sticker daku ya... wow..ada 17kg lagi nk turun baru capai target..setakat lepas kenduri adikku hari tu dapat turun 3 kg (1kg diet 3 minggu tanpa SUPER MAXX 5 dan 2 kg setelah kira sekotak lah super maxx 5 [7hari])



No comments: