Recent Post

Saturday, April 17, 2010

PERTUNJUKAN PESTA BELON UDARA PANAS ANTARABANGSA PUTRAJAYA 2010


Cantik tak belon?? lama dah..bulan lepas nie..21 March 2010..daku n hb ke Pertunjukan belon di Putrajaya... tahun lepas terlepas peluang nk pergi..jadi tahun nie berkesempatan itu yang daku pergi...Hmm..biasa laa susah betul nak update blog dah sekarang nie...so banyak laa citer basi2 tu baru nak masuk sini....huhu... nak wat camner kan...
nanti bila dah dpt all the time on9 balik pasti ku update lajusss jerkk...hehe..jgn mare aaa...

sebelum daku nk bercerita pasal jalan2 ke putrajaya melihat Belon panas nie...nk ku sedekahkah Al-Fatihah buat Achik Spin yang telah kerahmatullah pada hari ini... baru jer dgr berita drpd hb ku nie yg menonton tv..

Berita di petik dari Utusan Malaysia

MPV terbabas, terbakar: Achik Spin maut nahas ngeri

SEREMBAN 17 April – Artis terkenal yang juga vokalis kumpulan Spin, Abdillah Murad Md. Shari atau lebih dikenali sebagai Achik Spin, 28, meninggal dunia dalam satu kemalangan ngeri di KM 14 Lebuh Raya Kajang Seremban Sdn. Bhd. (Lekas) dekat sini petang ini. LANJUT KLIK SINI

Selepas satu negara di kejutkan dengan pemergiaan Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri atau lebih dikenali dengan Din Beramboi pada 2 Apr lalu. Terbaru terkejut tatkala mendengar berita tentang Achik Spin pula.

Inna lillahi wa inna ilayhi raji’un, Mari kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah Achik Spin dan Din Beramboi yang telah meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya dan kes denggi yang kritikal.Semoga kita mengambil ikhtibar dari kejadian yang berlaku.

Back to my story... sedih to happy ya... itulah kehidupan...ada manis ada pahit.. yg penting kita ceria dan ingat padaNya.. sesungguhNya yang hidup pastikan MATI..
















punyalah panas mak aiii.... tak dapat laa nak kata..huhu..sabor jerlah..dik nak tgk sangat belon panas nie dari dekat kan??? kami sampai tengahari...huhu sampai pukul 2.30 ptg gitu..selepas tu kami ke Alamanda... Macam2 aktiviti di adakan di sana... siap boleh naik lah belon panas tue... daku tak naik..dengan panas nyerr n rasa masa daku tiba pun tiket dah habis di jual...lalalala..hehe so takde mende nyer daku nak naik...sebab daku tengok naik dia pun tak tinggi mana... alahai....faham2lah yer.. tapi seronok lah dengan ramai orangnya..ada pertunjukan helikopter, gerai2 dan pameran2 yang menarik...

Di sebelah kanan ni kita boleh lihatlah ramai benar penduduk putrajaya yang datang...di tambah pula dengan kawasan2 lain kan? termasuklah daku nie dari Bukit Jalil hehehe... nak parking punyalah susah... jauhhhhhh nun di hujung dunia leh di gambarkan... tp dalam hatiku berkata, oh takpe ...berjalan ni sihatkan kesihatan dan bersenam juga...so bagus laa untuk diet ku .....


cakk!! Nie salah satu tempat menarik nak posing di sediakan oleh pihak penganjur...

"tgk lah tudung daku, akan2 nk sama dah dgn warna belon..." hehe





sempat jua daku bergambar
kenangan.....

Walau tak dapat naik....amik gambo pun jadilah..hehe..


yang daku tahu seramai 150,000 pengunjung berkunjung ke Pesta Belon Udara Panas Antarabangsa Putrajaya kali ke-2 diadakan pada 18-21 Mac 2010 ini.

di mana berlangsung? di tapak Monumen Alaf Baru , Presint 2, Putrajaya.

13 belon udara panas mewakili Perancis, Jepun, Belgium, New Zealand, Thailand, Korea Selatan, Filipina, Amerika Syarikat dan Indonesia. Penganjurnya ialah Perbadanan Putrajaya dengan kerjasama Persekutuan Sukan Udara Malaysia dan AKA Balloon Bhd.



 Salah satu yang menjadi tarikan Pesta Belon Panas nie.... ada helikopter tue...

menaiki helikopter nie ada waktunya iaitu antara 8 pagi hingga 12 tengah hari, dan 3 petang hingga 7 malam , jika cuaca mengizinkan.

boleh saja sesiapa nk naik 5 minit..bayaran RM120 seorang.

daku tak naik pun... mahal bebenor... klu RM50 daku naik hehe... masa tu call ayahku bg tau ada heli... ayahku pun kata "hmm klu 2 org naik dekat RM240 pastu 5 minit jer pusing baik laa naik flight leh g jauh sikit n lama sikit " hehe betui3x...so terbantut laah niat ku nak belanja hubby naik heli.. bila fikir logik ..hmm mmg tak berbaloi... walau tak  naik pada hari tu, namun daku pasang angan2 nak naik jugak HELI nie one day...maybe di Genting, Pahang...hehe insyaAllah..

uuiiiii....besau betui belon nie... bila nk di turunkan tue risau jer macam nak jatuh atas daku..

hmm mmg mcm2 aktiviti..ada aku tak sebut g kot
Ada juga acara sampingan ialah aksi sukan paramotor dan paragliding, pertunjukan kapal terbang kawalan jauh dan layang-layang.  Tarikan lain ialah pertunjukan badut, silap mata, seni pasir, inai, membuat tatu lekap, mewarna, membuat kapal terbang kertas dan bermain tanglung. Sebelah malam ada pertunjukan bunga api. 

Malam memang tak pergi lah... daku rasa sampai 2 ptg jer..selepas tu kami ke Alamanda.... solat dan makan tengahari... Punya penuh Alamanda...agaknya memang ramai yang datang ke pesta Belon nie selepas tu ke Alamanda juga ya macam daku...hehe...

sebelum ke Alamanda, sempat
lah juga jalan2 keliling tasik.. hubby pun snap gambo sana sini meneruskan hobinya...


Senyum!!!...

tengok org di belakang daku nie pun sedang ambil gambar juga... mmg ramai yang melepak menunggu pertunjukan belon mula semula setelah rehat sebentar...

                                                               
Kapal terbang kecik...















oklah.. walau penat sampai ramai customer nak beli supermaxx5+1 masa nie daku terpaksa hold dulu penghantaran... ingat masa balik odw terus g hantar di bangsar tak silap ku ada yg order... tp mas aku odw tue sekejap cakap nak sekejap cakap tak nak amik hari ini... katanya hujan... jadi daku pun cakap hb terus balik lah yang.... penat wooo lotih jenjalan nie... pengsannn dah daku...

masa dah sampai rumah baru customer cakap nak kita hantar jugak supermaxx5+1 tue....hmm mintak maaf lah bebanyak yer... jika dah sampai rumah dan landing nie mmg lah tak larat mata n badan nak bergerak dah hehe.... insyaAllah di lain masa kita hantar ok..

yg di putrajaya beli tu, thanks... ada jugak sale ku pada hari jalan2 time nie..

walau meletihkan tetapi kenangan melihat Belon Panas nie kan ku abadikan dlm lipatan sejarahku...cewah..

ok lah..kang lagi merepek2 kuar baru tau kan...

daku berundur  diri... kan ku update yg latest lagi soon... kami ke Melaka bersama MIL, FIL dan YSIL...& represent....!! Khalisa Iman in new look!

ok..nite all...

Photobucket

No comments: