Recent Post

Monday, October 11, 2010

10 10 10 Ada apa pada tarikh?

Salam semua...


Hari nie tak dapat nak posting n3 byk2... hati deqlis moody sikit sebab mak deqlis telefon ayah deqlis tak sihat... memandangkan ada kerja yang disettlekan sebelum pulang ke rumah mak ptg nie deqlis wat kerja2 tu dgn tak sedap ati nyer...macam2 pk pulak. nak nak pulak baru terasa sedey dengan kemalangan yang berlalu pada tarikh cantik 10 Oktober 2010...atau 101010...lalu yang membabitkan 12 org maut... 


101010 mungkin mencatatkan tarikh bahagia buat insan yang mendirikan rumah tangga...namun 101010 juga mencatatkan sejarah luka dan pilu bagi keluarga Allahyarham dan Allahyarhamah ygterlibat dlm kemalangan ngeri itu... deqlis sedih sangat dengan sikap pandu laju hingga mengakibatkan kematian orang lain... 


hmm berbalik ada apa pada tarikh??
Tentu lah ramai yang berebut2 nak melangsungkan perkahwinan pada 101010 kan?? semua nk pilih tarikh2 yang cantik2 nie..senang ingatlah katakan..


hmm tetapi tarikh2 lain takkan tak boleh ingat kot?? 



namun ,.di sebalik kegirangan kita memilih tarikh2 cantik sebegini jangan lupa niat perkahwinan tu dulu..jika tarikh kahwin jer cantik tapi lepas kahwin 2-3 tahun cerai berai tak guna juga ya...? (opps jgn laa marahh...pendapat shj)



tarikh apa2 pun dalam Islam tak salah... namun pilihan di tangan anda.. janganlah tak dapat tarikh2 cantik nie anda bersedih pula... (hmm ada tu sedih nk tempah dewan dot dot dot tarikh 10 10 10 dah penuh terpaksa amik 17 10 10... atau sebagainya dan marah2 dan muncung muka....) hmm rileks laa..janji kahwin kan?? dulu2 mak2 kite kahwin tarikh apa2 pun bahagia jer sampai sekarang.... 


so ada apa pada tarikh?..hanyalah angka yg mudah diingat... ttp jika anda kahwin tarikh2 lain jika anda  mudah ingat...bermakna anda org yang pintar mengingat walau tarikh tak cantik..hehe..tul tak?? 


berbalik kepada kemalangan jalanraya 101010..sayu dan pilu...sama2 kita doakan agar mereka yang telah meningga dunia di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Al-Fatihah.









Harap selepas ini pihak kerajaan mengambil tindakan yang lebih tegas seperti hadkan kelajuan bas max 90km/j shj..tekan lah lagi mmg takkan boleh laju lagi... kedua wajibkan pihak pengurusan bas menghadkan pemandu bas boleh melakukan beberapa trips shj dalam satu2 hari.. untuk mengelakkan pemandu tamak mengambil job banyak hingga mata letih dan badan penat semasa bekerja.. 


Jika ingin melihat Youtube kemalangan di tempat kejadian silalah KLIK di bawah
KEMALANGAN 101010.


Photobucket 


No comments: