Recent Post

Friday, October 29, 2010

Kisah Tampar Nyamuk

Salam...

Tengahari Jumaat nie deqlis nak sembang2 pasal tampar nyamuk...hah hah hah... bila teringat kisah tampar nyamuk nie leh wat deqlis senyum sorang2 hehehe...

 uolls terror tak tampar nyamuk nie??? deqlis klu tampar memang pandaiiiiii tapi kena nyerr memang susah laa...ihik...kira tak pandai laa...hukhukhuk...agaknyerr nyamuk tu tersengih jer tengok deqlis.... tampar laa ye ye ooo nyer... pastu tangan sendiri yg sakit huhhhh....adoiii....sabor jer lahh..

klu nk tahu memang dari dulu deqlis tak reti nyer nak tampar nyamuk..failed tul....klu tetiba dapat tampar tue kena happy laa sangat... itu pun baru2 nie jer setelah belajar dari sifu tampar nyamuk..hehehe... nak tahu siapa sifu itu??

siapa lagi kan?? hubby deqlis laa.... memang deqlis salute giller ngan hb deqlis nie... klu tampar nyamuk leh katakan 99% confirm kena... deqlis mula2 ternganga cam mulut panda gitu... ehh macam mana tu?? oulls bayangkan jer lah heheh... macam tak percaya klu hb cari nyamuk sampai jumpa...tampar sampai ketepekkkkk! nyamuk tu kat tangan dia... mula2 ingat time siang atau dalam cerah jer terror ... tak kisah lah sangat..maybe dia ada ilmu tampar nyamuk mas akecik2 dulu kot keh keh keh...tetapi deqlis bg gelaran sifu tu lepas satu kisah nie...

al-kisahnya..
tersebutlah kisah...taibbbb!!! sang kancil dtg beramai2 mengadap duli yg mulia sultan!!..

eehh  merapu pulak dah....

Al Kisahnya?? ha ha ha..jap jap. sebelum tu deqlis nak bg tau ...masa mula2 kahwin, klu nk mintak tampar nyamuk atau menjadi CSI mencari nyamuk memang deqlis bg kat hb deqlis jer... panggil jer dia suruh dia buat siasatan kat mana nyamuk tue... lepas dah nyamuk2 tertangkap..cehhh .. yg kelakarnya..deqlis siap jerit2 bang2 kat sini nyamuk... nyamuk klu deqlis terasa ada p lari kat hb... suruh hb tampar..keh keh keh..al-maklumlah pakar ada heheh..

okalah sambung balik...sebab apa leh panggil sifu??
Al-kisahnya begini... pada suatu malam sedang kami tidor, deqlis baru nak lena gitu..tetiba nampak tangan hb main dikir barat..hehe

dikir barat mende plaknie?? hehh menampar nyamuk rupanya..ingatkan ngigau main dikir barat ke apa..heheh...

pastu deqlis tegur kenapa nie..dia tampar dua kali, kat sisi sekali, pastu dia bangun tampar pulak kat kaki...
dia bukak lampu tunjuk kat deqlis.. kat tapak tangan dia ada 2 ekor nyamuk yang dia telah tampar dalam gelap....perrrggghhhhh terror2x...dalam gelap..dalam pejam mata pun leh tampar ka??? terpegun jap deqlis... sampai geleng kepala..macam tak percaya..hehehe...klu deqlis terang benderang pun failed apetah lg time gelap gelita...

so sekarang nie deqlis ada belajar2 jugaklah teknik tampar nyamuk hingga kena dari hubby.. ada laa tips2 yg hubby bagi...yang sadis nyer uools nak tahu?? hb deqlis gelakkan deqlis tak reti tampar nyamuk...huhu... yerlah dulu2 klu ada nyamuk jer tekan jer yg semburan nyerr jer kan?? tp hb ckp klu kita bangun nak p amik semburan tue, masa tu nyamuk dah lari dah..better pelan2 bangun dan pelan2 tampar  lokasi strategik nyamuk tu..nie kena agaklaa kan..kira klu kita dah terjaga malam sebab nyamuk ni, so kena agaklah nyamuk tu ada kat mana... gunakan deria yg ada..tamparlah nyamuk tue..mesti kena punyer..hehe.. klu x kena juga atau ada byk ekor tu..tipnya..boleh bukak lampu dan cari nyamuk tu dalam senyap2... hb cakap nyamuk klu dah kenyang dia tak terbang tinggi sangat dah... macam kita lah kan? klu tgh kenyang nak lari pun tercungap... ngeh ngeh ngeh..

haa..tue lah antara tips tampar nyamuk hingga kena oleh hb deqlis... now deqlis dah praktis sikit2..so dah berjayalah 2-3 kali tampar kena....

uools nak tahu?? Ya Allah betapa excited nyer deqlis bila berjaya tampar nyamuk tu... ....hmm terasa mcm berjaya lulus lesen mandu pulak..ngeh ngeh ngeh...

Bila cerita pasal nyamuk ni, rumah uools byk tak nyamuk?? area rumah deqlis nie dok foging jer tiap2 minggu...memang kawasan denggi ..huhu.. sabor jerlah...

Photobucket

1 comment:

Mata Hati said...

suka tampar nyamuk...tapi kengkadang nyamuk tak kena, pipi pulak yg jadik merah...huhu