Recent Post

Tuesday, November 16, 2010

Kekurangan Lelaki Berkualiti Punca Wanita Lambat Kahwin?

Sejauhmana kebenarannya? Adakah benar senario ini sedang berlaku dan menjadi penyebab utama wanita kini lambat mendirikan rumahtangga? Setujukah anda dengan pernyataan ini?
Thanks to Pak Google

Tajuk ini dibuat bukan semata-mata nak hentam sebelah pihak, cuma difikirkan perlu juga dibincangkan sebabnya dah banyak sangat kes wanita yang kahwin lambat atau pun menjadi andartu dek disebabkan tiada lelaki berkualiti ini atau sebab2 seperti di bawah yg ada sesetengah pihak utarakan??.

ye ke wanita lambat kahwin disebabkan....

  1. terlalu memilih
  2. terlalu cerewet
  3. tak nak ada komitmen?
  4. jawatan tinggi sangat (lelaki takut nak dekat)
  5. pelajaran (nak belajar tinggi2)
  6. pernah frust menongggeng sampai takde hati dah nak cari ganti
  7. faktor usia (belajar tinggi2 sampai tak perasan umur dah meningkat)
  8. takut dengan kes/isu rumahtangga
  9. takut org yg nak sebenarnya niat jahat jer..
  10.  takdak sapa nak
  11. takut laki kaki kikis?
  12. takut nak beranak? x nak ada anak lagi?

Apa komen anda? tak kiralah anda anak dara, mak dara, mak mertua, mak andam hehe...atau sesiapa shj..meh laa share pendapat...

Cuma bagi deqlis laa, dalam banyak2 kes yg dilihat di mata kasar nie Wanita sekarang kahwin lambat di sebabkan kekurangan lelaki berkualiti...? Apa kata korang pulak? ada pendapat??


1 comment:

akbintangkcikdlangit said...

myb yg no 6 tu kot...ahaha ^^