Recent Post

Friday, December 17, 2010

Hobi Kumpul Setem

Haa... siapa masih teruskan hobi nie?? angkat mouse!! heheh.. dah lama kan tak dengar Hobi Kumpul Setem. Masa deqlis kecik2x dulu, memang popular hobi nie, sana-sini orang dok menjinjing buku setem. Klu jumpa tunjuk koleksi setem masing-masing. Lepas tukar2x setem. Sekarang?? utus surat pun tidak.... hmm bayang setem memang laa tak nampak... memang susah lah nak dapat setem, melainkan beli koleksi setem kenangan di pejabat pos.. itu pun siapa cepat dia dapat..klu tak habis..! Deqlis masih simpan koleksi-koleksi setem. Buku setem ada 3 buah yang terdiri daripada pelbagai saiz... teringat dulu2x pasal setem pun leh gado oooo.. al-maklumlah klu kawan yg tukar setem ngan kite tu kasi setem tipu.. maksudnya bukan setem betui..tp setem palsu...hihi.. pergi mengaji pun muncung jer muka tengok kawan tu... ngehhh..

Lagi satu dulu2x klu siapa2x tye nak hadiah apa.. misalnya akak angkat ke, abang angkat ke, kawan2 ke, sepupu2x ker...deqlis cakap..haa kasi setem pun dah terloncat-loncat dah suka... teringat lagi anak jiran yang belajar di Australia.. siap tye Lis nak apa? hmm deqlis kata nak setem Australia banyak2x dan buah strawberi..ngehh.. sakan laa dpt setem tu masa tue...suka sangat2x..  satu lagi ada seorang kakak angkat yang tiap2x minggu dia poskan pelbagai setem dari dalam dan luar negara, rasanya dia bekerja di sebuah syarikat yang bayk berurusan surat-menyurat, maka memanglah dia banyak dapat setem... Jadik bertambah lah koleksi setem deqlis.... syiokkkkk sesangat...hihi... mmg hobi nie menjadi kegilaan laa semua rakan2x seangkatan... pergi mengaji pun leh bawak buku setem kah kah kah.... isshh yerlaa mana ada budak2x kecik sebaya deqlis zaman tue sibuk berinternet kan?? sekarang nie, budak sekolah rendah pun dah berinternet... ada blog, FB bagai... zaman dah berubah kan?? mcm2x ada.. dulu setem jerrrr....hehhh..

Walaubagaimanapun, deqlis tetap suka tengok setem2x nie, melambangkan identiti sesebuah negara di samping menceritakan sesuatu yang berlaku pada zaman itu. Pelbagai bentuk setem yang unik juga menjadi daya tarikan.. ada bentuk empat segi, bentuk tiga segi, oktagon dll. 

P/S: Jika ada setem2x unik yang uolls nak buang tue, sila serahkan kepada pusat pengumpulan nya di Bukit Jalil...ngehhh ngehhh ngehhh...


3 comments:

Tao | Slayerz said...

salamualakum.. byk setem yang same tak?
boleh kte bertukar2 setem

su said...

Slm dik. Still kumpul ke? Banyak? Akak dr nona tv3 dan mencari pengumpul setem tegar wanita.kalu ya atau kenal sesiapa, inbox fb akak ek, sulastri mj. Tq

su said...

Slm dik. Still kumpul ke? Banyak? Akak dr nona tv3 dan mencari pengumpul setem tegar wanita.kalu ya atau kenal sesiapa, inbox fb akak ek, sulastri mj. Tq