Recent Post

Wednesday, February 9, 2011

Chinese New Year & Bunga Api

CNY tahun nie jatuh pada 3 dan 4 Feb 2011...  1 Feb pula hari wilayah, jadi tentu ramai yang amik cuti 2hb Feb tu kan?? dan sudah tentu ramai yang balik kampung.... deqlis beraya di bukit jalil juga...al-maklumlah en hb keje... huk huk huk.... pepun kemeriahan CNY di sini dah kedengaran sejak 2hb Feb lagi...jam 5 pagi dah ada bunyi bunga api... manakala panorama bunga api di serata KL dapat dilihat penuh meriah pada jam 12 malam... hinggalah semalam masih ada yang bermain bunga api...

haa... deqlis yg serba merah....heheh... jgn mare ye uoolls..nak beraye rumah jiran, tp jiran semua balik kg..so deqlis posing laa depan rumah jiranku shj...(aci tak?) ngehhh... sebenarnya bila ada tulisan cina yg kertas merah tue, yg membuatkan deqlis nk posing...ntah apa maksud pun teman tak tau...nama jer belajar mandarin dulu, tp bab tulis menulis nie failed looo...hehe.. walaubagaimanapun deqlis rasa tak terlewat (walau dh lewat) hehe nak mengucapkan Gong Xi Fa Chai , Xinnian Quaile...:-)

nie panorama bunga api yg sempat weools snap..dari veranda rumah.... nak snap lagi clear payah sikit..al-maklumlah lens tak mampu snap jauh2 dengan clear... photo bawah  nie jer yg ok..yg lain KO haha..:-)
deqlis berangan nanti raya aidil fitri nak bermercun n bunga api cenggini leh tak?? haha.. siapa tau nak beli kat mana? keh keh keh... hmm main bunga api dan  mercun nie mmg memeriahkan suasana...jika main ikut peraturan dan berhati-hati insyaAllah takde putus jari nyer kan?? deqlis perhatikan time CNY nie pun takde berita putus jari melibatkan warga berbangsa cina di kaca TV... jadi deqlis rekemen, pasni weool main bunga api jenis gini lah yerr?? ngehhh.... tapi kena simpan duit byk2x laa..al-maklumlah bunga api mahal..

pepun... suasana CNY terasa hingga ke hari Sabtu dan Ahad lepas.. Hari Sabtu deqlis balik kampung my mom je...(dekat je sg buloh).. lepaskan rindu mak ayah...dan melihat si tecit Sabrina yang kureng sihat...sian dia, sampai kurus badan akak lis tengok.... pepun bagus coz dia nie rajin makan ubat...moga cepat sembuh...

okaylah sekali lagi Happy CNY!!!... Tahun Arnab! siapa antara uools yg lahir tahun arnab nie??


4 comments:

lovelyfana said...

serba serbi merah.. huhu..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Deqlis...apa kabar?k.atie pon br nk ber'blog' kembali setelah lama bercuti CNY aritu...

Hezesuze said...

uols mmg ngam ler dengan kaler merah nie...cun siut!! huhu

umiliza989 said...

salam...jom join GA nie....
http://norliza989.blogspot.com/2011/02/haswani-samilan-follower-giveaway.html