Recent Post

Thursday, February 17, 2011

TOMYAM & JEJARI KETAM

Salam semua.. hari nie masak sempoi jerkk layan erkk...
 jejari ketam salut tepung
 tomyam jejari ketam + udang... kuah sudah lebey..gambo ketam ngan udang pun tak nampak dah nie..
tp yummy..deqlis suka coz kali nie buat tomyan ada rasa2x macam kg bharu..hehe..
kuah pekat rasa masam, manis dan pedas yg sodappp..(eh harus puji diri sendiri hehe) 
nie laa penangan dah byk kali makan kat Kg Bharu...setiap kali dtg pasti rasa...supaya nak taste rasa yg sama jugak bila membuatnye sendiri... hubby pun kata sama..n weools makan sampai menjilat mangkuk..hehe

oklah..sempoi jerk resepi tp menyelerakan weools makan hari nie..
ikan dan sayur takde.. sebb tak g pasar pun lagi...ngehh neghh

so ygada sayur dlm tomyam shj... oklah..layan laa erkk..

kang lagi byk tulis, lagi ku merapu kang,, ok..daa.. Zass!!

7 comments:

[-suziey-] said...

ouh menarikssssss..pandai deqliss buat tomyam..my hubby lg terror dr kita baut tomyam..hiks..malu jek

juelee said...

nampak pun cam sedap je tomyam tu, cam pekat gituu

b a m b a m ' s said...

tak pernah buat lak tomyam jejari ketam nie..heheheh

Jom singgah blog cik bambam! :)

Mrs Hakim said...

Menarik resepi tu Deqlis...simple tp sedap...

my shaizhar blog contest said...

itu je menunya??

ok la daripada x de kan.

kukikiskukukakikakak said...

ade resepi xtomyam,share la,huhu

kukikiskukukakikakak said...

sedapnya tomyam,bley share x resepi,da lme cari resepi tomyam pekat camni,plesee,huhu