Recent Post

Tuesday, March 8, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa 10 MAC 2011

As-Salam semua, moga sihat2x yer semua pembaca setia blog deqlis nie... haha..tak kira walau di mana nada berada, deqlis doakan uools sume sihat2 nan sejahtera...murah rezeki dan ceria2x belaka... haa hari ini deqlis nak mengingatkan HMM akan berada di pawagam pada 10 MAC 2011..hmm lagi 2 hari...haa tak sabar nak tengok...al-maklum bila deqlis tengok trailer kat bawah nie punyalah gempak... harap2x klu pergi pawagam leh puas ati laa...harap jalan cerita yang menarik (tidak tergantung atau susah nak difahami) haha walaupun susah difahami itu tak beerti ceritanya tak bagus....teringat deqlis cerita Lord of The Ring...cerita tu pun mula2x dulu deqlis susah nak faham, kena tengok banyak kali baru leh faham...lagik2 kena baca di internet sinopsis baru boleh faham... ..

Macam HMM nie, rasa2x deqlis pernah baca buku dia...dulu laa zaman2 sekolah... teringin juga nak pergi cari buku dia semula sebelum pergi menonton cerita arahan Yusri KRU nie... Meh tengok trailer "The Malay Chronicles Bloodlines" Hikayat Merong Mahawangsa (HMM) iaitu sebuah lagi filem yang diterbit oleh KRU Studios. 

Amacam? best tak uools rasa? berapa bintang nak kasi? nie kira bintang nak kasi sebelum tengok lah...
deqlis nak kasi 3.88 bintang!! dari 5 bintang... tengoklah klu deqlis dah tengok nanti adakah bintang bertambah atau berkurang... haha... 

pepun deqlis rasa inilah filem wajib tonton oleh masyarakat Malaysia...! Pada 22 Februari lalu, filem bergenre epik ini berjaya menarik pengedar-pengedar antarabangsa sekaligus mencatatkan jualan mencecah jutaan ringgit menerusi European Film Market di Berlin yang berlangsung pada 11- 21 Februari. cayalah!

Kejayaan anak Melayu yang harus kita banggakan. Adik-beradik yang telah mencipta empayar mereka sendiri, siapa lagi kalau bukan adik-beradik KRU gandingan Norman, Yusri dan Edry. Filem ini akan menemui penonton pada 10 MAC 2011!! jom serbu pawagam! 

2 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

hi salam kenal..saya eliss , double s :) hehehe.

tapi tu nama pendek jer la.
lama dah tak tengok wayang :)

exchange link k!

deqlis said...

hai...salam kenai ..saya ellis! , double l :) aka deqlis:-) hehe..

haha jom p tgk wayang:-)

okay.. tp sabai yer, deqlis tgh kemaskini blog khas utk exchange link tue... sebb semua bloglist deqlis akanmasuk dalam blog khas untuk senarai rumah maya kawan2..hehe..

nanti deqlis follow blog eliss..
supaya deqlis apdet bloglist nanti ya..!

tq