Recent Post

Tuesday, July 12, 2011

Hati-hati dengan Scammer nie!!!

Sebelum tu mintak tolong "LIKE" guna FB..baca cara2x disini TQ.

Salam uools, nie deqlis tepek yer..dapat dari email...jadi deqlis nk kongsikan di sini.. Moga hati2x walau di mana shj kita berada...
____________________________________________________________


Lama aku x jenguk thread nih.....aku hampir2 terjerat dgn scammer nih....citer nyer cmnih....

2 hari lepas aku dpt satu call dari sorang mamat nih nama Rahim...dia mengaku dia staff Bank Rakyat Jln Tangsi...dia tnya aku..aku buat loan submit kt bnk rkyt...so dia mintak sorang dua customer dari aku utk dia sbb dia ckp mggu nih dia kn habis 300k fund utk distribute...aku pun teruja lar sbb bkn senang org bank nk call aku...tp mgkn sbb ke*****an aku gak...tp xper...aku pun bg sorang dua customer kt dia....tp aku ckp petang kelmarin aku ckp aku nk jumpa dia dulu sblm deal apa2...pastu dia kt ok...then bila time ptg aku tpon dia...dia reject...aku antar msg dia x balas...masa nih aku rasa mgkn mamat nih scammer kut...so bila smpai umah aku tnya pakcik GOOGLE...aku search no tpon dia...rupa2nya dia pernah scam sorang minah nih...so dari situ aku maki mamat tuh dlm ati...ngan diri aku2 sekali pun aku maki....smlm masa aku bg dua tiga customer....dia ckp dia leh buat tp dia nk 3% bila dia bg LO kt aku...aku ckp x nak sbb tuh bkn style aku...klu loan distribute baru aku bg komisen dia...dia ckp x nak sbb dia buat ngan agen dia dulu... agen dia bg dulu upfront kt dia...so aku pun ayat dia blk...ok xper 5% pun sy sggp bank in...pastu dia terus call aku tp aku x angkat sbb aku nk balas dendam balik kt dia sbb aku call kelmarin dia x nak angkat....smpai ptg nih baru dia kalut call ngam msg aku...last2 aku dpt gak no acc dia....hahaha....salah org lar dia nk scam...bwh nie detail2 dia yg aku ada 


NAMA: RAHIM @ ABD RAHIM (mengaku staf bank rakyat)
PHONE : 014-3361214
ACC BANK : 12640011936526 (dia ckp akaun bank yg dia bg kat aku nih x wujud)

MESSAGE2 AKU NGAN SCAMMER a.k.a ABD RAHIM

AKU : Dari tadi sy minta no akaun tuan x dpt lagi...sy nk bnk in 3%

RAHIM ; Salam, sy mulai curiga sbb tuan x jawab call saya. now sy beroleh dan sedang buat...pukul berapa 3% boleh msk acc saya

AKU : pkl berapa plak sy boleh dpt acc no tuan

RAHIM : now

AKU : ok, bg sy acc num...sy x leh angkat tpon...dlm seminar

RAHIM : pukul berapa boleh bank in...dan siapa nk uruskan dgn client

AKU : skrg pun sy leh bank in...sy guna online...sy yg uruskan hal cust

RAHIM : ada dua yg siap...comp dot dot fully...comp dot dot 50% which one u want

AKU : company dot dot...

RAHIM : what time u can pick up phone

AKU : tomorrow...sbb seminar nie smpai mlm

RAHIM : 100k....which is mine 3 k....12640011936526 cimb abdul rahim

AKU : ok thanks...now get ur details..

RAHIM : my details...is it trap? so thay why i fell uncomfortable with u...so better i stop it right now. i will call mr dot dot to explain

AKU : now let me teach u how to avoid a scammer, first google scammer details like phone number, ic, acc number...second dun trust UPFRONT...!! sorry bro, aku nyaris2 nk terkena tp smlm aku dah dpt detact ko byk kencing cust...aku dah check ngan hq xder nama staff rahim...aku mintak acc ang sbb dari situ aku leh check semua info psl ang....sorry to say...wife aku peg polis...aku dah bg details ang kat dia....cuba search nama ngan no tpon aku...aku x pernah tipu cust..so, bwk2 bertaubat...

RAHIM : i will tell mr dot dot 

AKU : then go for it...i dun mine...even nk buat polis report pun boleh...xder hal

RAHIM : since we didn't start anything so nothing to finished....go ahead check the acc exist or not

AKU : sebenarnya slm lagi aku yg x selesa...sbb aku ajak jumpa...ang reject call aku, msg x reply...aku tggu dpn bnk rkyat, tp x call gak....so dari situ aku dah dpt agak ang mgkn scammer....now that true!!

RAHIM : so far belum pernah ada yg tertipu

AKU : then check ur number at google then u will find it...


Tuh semua msg2 antara aku dgn mamat scammer tuh...bkn nk burukkan dia tp aku x nk org lain yg terkena...yg tipu bangsa kita...yg kena tipu bangsa kita gak...so hati2...dulu kat luar rumah bahaya...skrg even dok dlm umah pun ada gak bahayanya....

P/s Rahim...if u think im lying...come here and prove urself i was wrong....!!
Email dia rahimshah29@gmail.com
____________________________________________________________

Deqlis pun pernah dpt panggilan juga.tp buat dekk jer..... cakap tak berminat. yang deqlis sedih tu, scammer nie ramai dari bangsa sendiri. Sedarlah sikit...! buatlah kerja2x yg halal...jangan nak menipu org jer!! bertaubatlah sebelum terlambat.

8 comments:

Ada Dalina said...

fuhhhh..bhaye!

jgn mudah tertipu....

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Kpd org2 yg kat luar sana...hati2 lah!sayang duit kita 'lebur' camtu jer kan?

Terbelog said...

uiks..
manusia zaman skrg
mcm2

personal said...

hahaha...mcm aku nyer comment jer kat carigold....


Rgds,
abangbeca

deqlis said...

to Adalina: itulaa bahaya kan...deqlis share kan di sini..supaya sesama kita beringat.

deqlis said...

to kaktie: a'ah betui tue...

deqlis said...

to terbelog: itulah mcm2x org nak kaya cepat...

deqlis said...

to abang beca: yeke? kisah abang beca ker? deqlis dpt dr email..tak perasan pula ada di CG....tp ada jugak join CG tue lama tak masuk CG:-)... mungkin ada ahli CG lain yg rajin fwd ke email2x kawan2x utk sesama kita beringat...deqlis pun ada hampir2x terkena...tp tak layan..biar org kata sombong dari kita kena tipu...

thanks sudi singgah blog merah nie:-)

regards,
deqlis