Recent Post

Saturday, September 10, 2011

Raya Ke-3 - Beraye Lagi...

 Cerita Raya ketiga laa pulak....mood raya lagi kan?? hehe.... Inilah rumah pertama kami serbu semasa raya ketiga...rumah sepupu Abah (sepupu FIL) deqlis di Pauh, Perlis. Cantik rumahnya, luas dan tenang jer....:-)
 Suasana beraye....dari kiri abah Khalisa Iman, MIL, FIL, sepupu FIL dan isteri sepupu abah... mereka walaupun di ceritakan kepada deqlis berpangkat Datuk dan Datin tetapi sangat2x low profile dan sangat2x menjaga kesihatan, Aktif berpersatuan dan bersukan....jika tengok fizikal mereka bagaikan berusia 45 tahun...tetapi dah berusia 69 tahun tau...rahsianya mereka tidak makan nasi pada waktu malam sejak umurnya 22 tahun...... perrghhh mmg salute betui deqlis....
 ishh sembang2x jugak..kuih muin tetap ngapppp jugak heheh...
tunjuk sikit kuih raya....:-) adehh deqlis ngan en hb pun nampak berisi laa....hahaha

comey kan kucing nie?? sedang mengunyah kuih raya, sempat laa jugak mr photography deqlis snap pic nie...
geram tgk, gebus tui kucing nie..

Selepas itu, kami ke rumah abang angkat deqlis aka keluarga angkat deqlis di Pauh, tetapi sayangnya abg Zam dan kak Liza tiada di rumah... jadi rumah ketiga kami serbu pula rumah sepupu FIL lagi...iaitu adik kepada rumah pertama tadi....kat sini deqlis tak snap pic pulak....al-maklumlah lepas beraye kami ke belakang rumah kait rambutan....perrhh mmg seronok dapat kait rambutan sendiri....makan fresh2x turun dari pokok..:-)... terima kasih banyak2x laa..dapat makan rambutan kampung yang sedappp:-) dah lepas kait sendiri, dapat lagi seplastik besar rambutan yang dah siap dikait...

3 comments:

Cik Rose Cute said...

dua2 senang hati...tue yang berisi hihihi...meriah betul beraya...

Chekgu Azrine said...

sakan naaaa...

Princess Nur said...

meriahnya raya deqlis...hehe