Recent Post

Saturday, September 10, 2011

Raya ke 4 @ Kedah & Penang -Part 1

Salam semua, kali nie sambung citer raya.....raya ke-4 deqlis sekeluarga dari Perlis beraye ke Kuala Ketil, Kedah rumah Mak Chak sebelah hb....lama jugak beraye kat Kuala Ketil sebab hari Jumaat, en hb dan FIL deqlis bersolat Jumaat di Masjid berdekatan, selepas Solat Jumaat, kami meneruskan perjalanan ke Kulim, Kedah pula beraya di rumah Pak Cik Razi dan Mak Cik Ti....sorry gambo deqlis takde..al-maklum deqlis yang jadi photographer...heheh..

layan...gambo kucing hitam yang very d manje...

seekor lagi kucing mak chak...geram tgk yg nie....siap ada loceng lagik..

haha...cik mek molek Khalisa Iman yang umurnya nak masuk 4 tahun nie pun macam si tecit Sabrina gak...takut meow...:-) tp still ok laa..meow tido dia berani kacau ..hehe..

nie laa meow tido nyer...:-).... ada cerita kat sini...masa deqlis sampai2x letaklah handbag baru raya 2011 ku ituw kat kerusi nie....tetiba si meow nie, datang ...hidu2x semacam.... ehh sebelum apa2x terjadi kepada beg ku, cepat2x laa angkat.... lepas angkat, terus dia landing + tido kat kerusi tue...hehe...agaknya nie katil dia agaknyer kan ?? hehe..

Khalisa Iman dengan Mak Tok nyer....:-)

selepas itu kami meneruskan perjalanan ke Penang.... sebelum p penang g rumah Mak Cik Ti (adik FIL) dan Pakcik Razi di Kulim...tapi tak snap pic laa pulak....aiyoo...lupa laa....

muka2x happy nak naik feri...al-maklumlah nak turun penang..:-)


sampai dah...atas feri..:-)

ramai yang turun...sah2x ramai org luar penang yang naik feri kan..memasing sibuk snap pic..heheh..

angin sepoi2x bahasa tue.... syok betui.... Khalisa Iman pun excited giller...tak nangis pun...lagi happy go lucky....siap suh dukung...adehhh...dukung jugak laa sian ...sib baik tak pengsan Mak Lang dia nie...al-maklumlah Iman ni walau umur baru nak masuk 4 tahun bulan depan....tapi dah macam darjah 2...huhu..
senyum....

dengan FIL, MIL dan Khalisa Iman.... 
peace!!

tengok!! Mak Tok dia jadi sasaran...nak suruh dukung...miahahahaha...!!!!! jangan MIL aku yg pengsan udoh..!! hehe
Mak Lang pulak jadi sasaran buat kali pertama.....fuhh berat nyer Iman!!!!!!!...

Kali kedua....Iman mintak lagi sekali..." Mak Lang Dukung!!!" huhu...layan gak laa sian laakkk Iman pun nak nikmati angin sepoi2x bahasa nie kan??? jangan Mak Lang yg ber high heel nie terpeleooott dahh..hehehhh..
pastu ramai laa yg tye si Iman ni umur berapa....dah semua terkejut bila dpt tahun baru umur 3 tahun 11 bulan..haha... 
senyum+sengih laa dah di dukung 2 kali oleh Mak lang dia (deqlis) dan sekali oleh Mak Tol dia...
Jom2x...amik gambo....sayang Mak Lang cikittt..:-)

eh...! posing laa sikit...:-)


Selepas naik feri nie, kami menuju ke rumah Kak Ja dekat Bayan Baru....
okay, nantikan sambungan Part 2 yer... macam panjang sangat pulak n3 nie.

5 comments:

Chekgu Azrine said...

syiok dapat naik ferry erk

dah dekat ngan kg kami di Kepala Batas.. bkn sebelah island la..

sakan deqlis beraya

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Deqlis..comelnya khalisa Iman!.gambar kat heder tue cam ada iras2 wajah Deqlis...

deqlis said...

to Chekgu Azrine: haha..mmg syiokk...al-maklumlahhh org jarang naik...:)) oh yeke?? p tak rumah Pak Lah heheh...

haha..thn sakan laa jugak dari perlis ke kedah sampai ke Penang...hari nie sambung kat KL pulak..:)

deqlis said...

to azatiesayang: W'salam kak tie, yeke? muka iras2x tu agaknya semasa deqlis kahwin, mak dia sedang mengandungkan Iman nie...itu yang ada iras2x kot...hehe.. tp Iman ni byk muka abah dia...:-)

Nana said...

raya thaun ni ktorg xg pulau pon
klw tak tiap kali blk penang mesti naik feri