Recent Post

Saturday, December 17, 2011

Ariff Alfian Rosli : Mula-mula hilang kemudian kahwin lelaki. Apa sudah jadi??



Mengucap panjangggggggggggg deqlis bila membaca kisah ini... memang sangat sedih dengan apa yg terjadi.... dan kenapalah terjadi begini??? Nak kata tak pandai, rasa dia lagi pandai .al-maklumlah dapat tajaan PETRONAS harus laa seorang yg pandai kan??.... ataupun dah terlalu pandai?? atau boleh kita katakan pandai tapi tak cerdik? pandai tapi tak bijak??? entahlaa tepuk dada tanyalah iman....

Dublin, 15 Dis : Bekas pelajar perubatan University College Dublin (UCD),
Ariff Alfian Rosli, 28, yang dilaporkan hilang oleh keluarganya
kelmarin berada dalam keadaan selamat di Dublin, Ireland.
Duta Malaysia ke Ireland, Datuk Ramli Naam yang mengesahkan
perkara itu berkata, pihaknya maklum tentang kehadiran Ariff Alfian
di negara itu sejak beliau masih dalam pengajian di UCD lagi.
Bagaimanapun, katanya, pihak kedutaan dan Wisma Putra
tidak boleh mendedahkan maklumat terperinci bekas pelajar
tajaan Petronas itu kerana menghormati Akta Data Perlindungan
Peribadi Dublin.
”Kerana itu juga Ibu Pejabat Imigresen Republik Ireland tidak
boleh memberi maklumat berkaitan Ariff Alfian kepada ibu bapanya,
ini kerana kita terikat dengan akta tersebut dan bukan seperti yang
dilaporkan oleh ibu bapanya semalam.
”Status Ariff Alfian di sini sah termasuk dari segi visa dan
segala dokumennya juga sah. Semua sah, tiada
kesalahan. Justeru, beliau dibenarkan untuk menetap di sini.
“Namun, kita sebagai pihak yang terdekat dengan
Ariff Alfian akan berusaha mendapatkan beliau
supaya menghubungi keluarganya di Malaysia,” katanya.
Wisma Putra ambil langkah sewajarnya
Sementara itu, Bahagian Konsular dan Bahagian
Eropah Wisma Putra ketika dihubungi menjelaskan
pihaknya telah mengambil langkah sewajarnya untuk
mengesan pelajar terbabit selepas menerima laporan
kehilangan pada 2009.
“Kami telah mengambil langkah sewajarnya untuk mengesan
pelajar tersebut dan telah dimaklumkan pelajar itu mempunyai
rekod yang sah untuk memasuki Ireland.
“Namun, percubaan untuk menghubungi beliau gagal kerana dia
tidak mahu berjumpa pihak kedutaan mahupun keluarganya,” kata
sumber tersebut.


Dunia akhir zaman!!! Inilah yang amat merunsingkan kita.... sayang seribu kali sayang orang yang pernah menjadi tokoh pelajar, ketua pengawas sekolah dan pandai dalam pelajaran menjadi sebegini saat akhir di saat kejayaan hidupnya yang bakal mengembirakan ibubapanya.....sayang seribu kali sayang sebaliknya berlaku....tidakkah dia nie terbayang wajah ibu yang melahirkan?? wajah bapa yang membesarkan dirnya selama hayatnya?? lupakan pada pegangan agamanya?? Aduhhh mengapa seorang pelajar sepandai dia nie boleh membuat sesuatu yang amat bodoh sedemikian rupa???amat jijik dan memalukan..ya..amat memalukan.... Hai siap ada sarung sarung cincin lagi, boleh pulak cium mulut. Astaghfirullahalazim. Mintak dijauhkan dari benda benda macam nie .Eeeee geli tengkuk  tengok gambar gambar ni. Kembang tekak pun ada.... adakah makin byk belajar makin, makin tinggi ilmu makin berani melakukan perkara sebegini? Mana letaknya pegangan agama? tidak perlulah memalukan rakyat Malaysia dengan baju Melayu bertengkolok sedemian rupa!!!!!!!!! lagak bagai nak menerima pingat dari DYMM pula...tetapi kau langsung tiada adab!...

Mohon dijauhkan perkara-perkara sebegini buat kita semua..... moga dia dapat hidayah dan kembali ke pangkal jalan.

luahan hati mak ayah nya di sini
pic dari sini

4 comments:

.: iEyLa :. said...

astaghfirullah...
xterfikir ke die dosa pahala tu..
sekurang2 nye pkir la perasaan mak ayah die...

Mama Zharfan said...

memalukan org islam :(

DeQWa said...

manusia akhir zaman....
ermm,i follow..hihihi...
deqlis yg comel...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

kasihan kedua ibubapanya kan?Siap berbaju melayu.bersampin & bertengkolok lagi..Xmalu ke??????
Semoga dia diberikan hidayah oleh ALLAH..doa ibubapa ni makbul