Recent Post

Friday, December 16, 2011

Cerita Jumpa Blogger Popular di Melaka


Salam uools, lama tak berkesempatan menulis blog nie....sejak agak sibuk deqlis nie...hari biasa sibuk kerja, hujung minggu sibuk berjalan..hehehe... jadi seperti yang deqlis katakan di posting sebelum ini...deqlis ada bertemu dengan salah seorang blogger yang sangat aktif dalam dunia CGL dan sangat glamour dikalangan blogger2x sebab blogger nie selalu menang contest tau...malah selalu sahaja dpt 1st prize...kira mentor deqlis laa nie...cuma sejak dah busy nie deqlis dah lama tak join CGL...tunggulah nak amik mood balik utk join CGL...(tetap di hati... :-) nanti deqlis join balik...pepun deqlis mmg jumpa dengan GENG GILLER CONTEST...:-)
Haa..inilah blogger popular yang deqlis maksudkan....Mama Zharfan akaMZ tuan empunya blog suzie284.com tuw:)
Seperti di blognya, bila berjumpa... memang tak sombong dan memang ceria dan murah dengan senyuman:-) sebab tulah MZ nie murah rezeki kan?? MZ juga pernah menang 1st prize contest yang pernah deqlis anjurkan suatu masa dahulu...:)(contest pertama deqlis anjurkan) tak sangka kami dapat berjumpa semasa deqlis dan en hb berjalan-jalan di Melaka Ahad lepas...... masa tu deqlis dan en hb sedang berjalan berdua-duan di sepanjang sungai Melaka...(ala couple baru nak bercinta gituw...hahah.... masa tu deqlis dan en hb saja laa nak berjalan ke tempat yang kami tak pernah jalan lagi di Melaka nie..al-maklumlah Melaka antara destinasi percutian yang banyak kali deqlis suka  pergi:-) kalau ke Melaka pasti akan pergi ke tempat yang belum pernah jejak lagi....tetapi A famosa tu tetap wajib..hahah...walau tak naik bukit A'Famosa tu, mesti nak lalu depan pintu nya:-)

Haa... dalam deqlis berjalan-jalan sambil dok perhatikan cruise yang nampak menarik untuk dinaiki tue, deqlis terpandang seseorang yang deqlis rasa sangat dekat dan kenal dengan dia....al-maklumlah deqlis selalu memang suka ke blognya yang memang selalu update...(blog sendiri yg bersawang huk huk huk)....dan paling membuatkan deqlis memulakan lambaikan kepadanya apabila deqlis memang cam tudung MZ yang colorful....dalam hati yes!!!! yes!!! aku tak salah orang..memang MZ suka pakai tudung warna warni belang2x tue....tak silap deqlis yang masuk majalah INTREND pun tudung colorful MZ tue...mmg trademark MZ :-) lawa MZ dengan tudungnya gitu pasti laa ku ingattt:-))) alhamdulillah MZ pun balas lambaian deqlis dan weools saling berlambai.....eceh...:-) tak disangka-sangka betui bertemu MZ di Melaka walaupun kami masing2x tinggal di KL...:-)

Deqlis teruskan berjalan sekeliling sungai Melaka sampai laa ke jeti akhir...dan tak disangka-sangka deqlis nampak pulak MZ dan familynya berjalan keluar dari jeti...jadi deqlis pun memberanikan diri menyapa MZ...haha...betui laa MZ pun cam deqlis katanya....:-) menurut MZ dia stay di hotel manakala deqlis tak tahu lagi nak stay atau balik KL terus...sebab deqlis pergi ke Melaka kali nipoun tanpa dirancang...sebenarnya hari Jumaat malam Sabtu deqlis ke Port Dickson ada family gathering...lepas check out dari Hotel Regency ,Tanjung Tuan Port Dickson tue terus rasa tak mau balik KL lagi....mmg plan nak jalan2x lagi area situ tp tak tahu lagi nak pergi mana...mula2x terpk nak singgah Bagan Lalang..tetapi tiba-tiba shj bila keluar  dari hotel...dalam perjalanan tu...kira masa dah ada dalam kereta tue tetiba en hb cakap..jom p Melaka nak? haha....nak ajeerrrr laa ....  haa dan tak disangka-sangka dapat pulak jumpa MZ...mesti laa hepi kan?? :-) 

haa ituw laa kisah jumpa blogger popular:-)... MOga deqlis  dapat jumpa MZ lagi next..insyaAllah.. dan akan dapat berjumpa  dengan blogger2x lain pula slps nie...:-) 

thanks sudi baca,,, nanti deqlis citer kisah deqlis di Melaka n PD pula ya:-) 

6 comments:

Kella said...

seronoknya dapat jumpa blogger di luar... nak nak yang peramah dan happening kan.. =)

fieda said...

best kan dapat jumpe kawan blogger..bila la dapat jumpe deqlis plk.

AishaAminudin said...

sronoknya dgr citer deqlis..

cikpuanhady said...

waa..bestnya dapat jumpa kawan blogger kan..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Deqlis..wah bergede2 la berdua ya...mesti bestkan.

Lelord said...

wah seronoknya