Recent Post

Sunday, August 5, 2012

Cerita Olimpik: Dato' Lee Chong Wei

Walaupun berjuta rakyat Malaysia hampa dengan kekalahan LCW ditangan musuh tradisi Lindan malam ini termasuk perasaan deqlis dan en hubby yg kecewa....(hello!!!! kecewa bukan kerna tak dapekk es krim free yer!!... klu menang emas pun deqlis tak tentu lagi claim eskrim tue...)...namun persembahan dan prestasi LCW sungguh tidak mengecewakan deqlis dan en hubby...LCW telah memberikan aksi menarik dan semangat tidak mengalah sebelum tamat perjuangan amat dipuji. Kemenangan Lindan dengan hanya 2 mata itu menunjukkan adat pertandingan..di mana ada yg menang... ada yg kalah... namun sebagai rakyat Malaysia, deqlis mengucapkan ribuan terima kasih kepada LCW kerana sudah cuba sedaya upaya menggunakan segala ilmu dan kudrat yg ada dan hanya nasib menyebelahi Lindan. Dengan erti kata lain, bukan rezeki Malaysia lagi untuk merangkul emas pertama negara.

sebenarnya deqlis dan en hubby dah terjerit2x dan bertepuk2x tangan di rumah  tadi semasa LCW mendahului permainan dengan 18-16.....namun sedikit kecewa apabila Lindan berjaya meraih 19 mata dan akhirnya mengumpul 2 lagi mata kejuaraan... jika deqlis yg berada di rumah rasa terkilan...dan sedeyyy apatah lagi tuan yg empunya badan.....jadi Dato' bersabar2x...byk2x... takper Dato LCW, kau tetap Juara di hati kami. Persembahan Dato amat membanggakan kami...

Dari raut wajah LCW mmg nampak giller2x frust..... bg deqlis bukan frust pasal tak dpt 4 juta...tp frust sebab GOLD pertama yg diharapkan tidak kecapaian... tentulah sebagai pemain badminton yg berkaliber dan sangat berjaya di abad ini, LCW ingin mengabadikan episod Olimpik kali ini dengan GOLD pertama dirinya dlm sukan Olimpik....namun spt deqlis katakan tadi bukan rezeki kita. 

Apap2x pun no worries Dato'.... we are always support u... Congrats for your effort. Proud of him

p/s: jom kita beri sokongan kpd Azizul Hasni Awang... membawa  pulang pingat utk negara...

1 comment:

AyuArjuna BiGoshh said...

sedeykan tp dato' dah buat yg terbaek