Recent Post

Saturday, December 11, 2010

MAHA 2010: Rumah-Rumah Negeri Part3

Sambungan.... dari Rumah Sarawak ke rumah Johor....  layan photo yaa... haa adik kat sebelah tue ..alah yg berjalan dekat rumah Johor tue, dia tue pun excited macam deqlis jugak... haa dik akak kasik enterframe masuk blog akak tau... pasni klu ada peminat nak kenalan kasi royalti kat akak yerr... hiihik... memandai jer kan deqlis nie..hihi.. 

Photo di atas juga, deqlis tampilkan pemandangan dan rekabentuk hadapan rumah Sarawak dan pandangan dari hadapan rumah Johor yang berseri0seri dengan pokok2 bunga penuh warna warni. Keindahan pokok orkid juga dapat dilihat di muka pintu rumah Johor.... dannnn seperti yang dijanjikan di entri sebelum ini... Ada No.1 Malaysia yang sungguh besar di sini... taraaaaa!!!....
haa... kreatif kan?? No.1 tu "1 Malaysia 1 Johor " hehe... ianya diperbuat dari Nenas dan Pisang. Semestinya 2 jenis buah ini merupakan hasil pertanian terbesar di negeri Johor... deqlis pun ada beli nenas tau... masa last day... hmm maksudnya masa hari kedua deqlis ke MAHA nie.. (hari shopping ) yeazzzaaa..! hehe.. dapat murah tau..normal RM2 sebiji.. last day tu dapat RM1 sebiji... deqlis beli satu shj..sebab nak rasa shj..katanya nenas yang di jual di booth itu adalah nenas kacuk "mix" laa tue.. mix nenas Sarawak dan Nenas Johor...  deqlis dah makan..memang sedapppp...! kualiti pun bagus takde busuk2x.. ikutkan hati nak beli lebih..tp apakan daya.. berat nak bawak.. (next MAHA ku bawa troli hehe) aci tak?? kwang kwang kwanggg...

Layan ya.. nie kat photo rumah Melaka nie... dan pemandangan di hadapan rumah Melaka... dah campur2x aduk dah photo nie... heh.. tak ikut susunan lak .. di bawah nie pula.. ditunjukkan kemudahan surau .. jangan risau.. jika seharian di MAHA nie, di setiap kawasan tu pasti ada tempat nak solat.. jadi jika dah penat berjalan tue boleh berhenti rileks jap disamping menunaikan kewajipan.. Tandas pun ada..so jangan risau2x ya..hehe.. nak terkucil ka apa.. semua ada.. lengkap..:-) dan selepas itu hari hampir malam.. risau pulak tak sempat ke Seladang nie... alah kawasan ternakan tue.. ada manyak binatang2 tue..hihi.. jadi deqlis pun pergi recce laa sementara en hb masih bersolat..

ada infromation kaunter... duk kat situ, dengar jer announcement daripada mereka nie... klu nak confirm lagik.. tye terus kepada adik2x tue..  macam deqlis pergi tye kat ada seorang adik perempuan kat sisi meja kecik tue.. mmg jaga kaunter jugak... al-maklumlah adik berbaju biru itu tak lepas ngan mikrofon nyerr so malehhh laa nak kacau hehe.. adik perempuan tu inform deqlis.. jika nak ke kawasan ternakan.. boleh amik bas kat sini, tetapi bas tu tak akan pergi ke Kawasan Ternakan itu terus.... maknanya 2 kali naik bas lah..naik yg pertama ke perhentian 3 (jika tak silap ku) dan dari perhentian 3 baru naik bas no.3 ke Ternakan.. ATAUPUN..adik tu dengan baik hatinyerr mmeberitahu deqlis... jika nak terus ke Ternakan tanpa 2 kali naik bas, akak boleh jalan sikit ke jambatan... dari situ dah sampai perhentian 3 dan boley terus tunggu bas no.3 ke TERNAKAN... wahh!!! lega...  yerlaa kan malas nak naik bas byk2x kali nie... ape2pun thank you dik nooonnnn akak pilih yg jalan2 kat jambatan tue...  aper lagi snap & posing lagik laa yerkkk?? ehehhh...!!
walaupun...dah menghampiri malam.... deqlis sempat kasi pose kat jambatan yang adik tu cakap tadi... (klu naik bas tak merasa lalu jambatan nie ihik)... seronok tu dapat tgk pemandangan tasik... dan perkampungan rumah2 warisan atau rumah-rumah negeri ini dari pandangan jauh... sayup2x gitu.. mmg menarik sekali.

kemudian..deqlis ngan hubbu menyusuri pula booth2x jualan ikan akuarium... dan sampailah di perhentian ke-3 tue... rehat jap dengan duduk2 di situ.. jika lapar " Gerai Kayu Nasi Kandar" pun ada di situ.... tetapi kami belum lapar lagik hehe...  OKAY nantikan sambungan cerita deqlis.. apakah terjadi selepas ini?? ha ha ha..

tunggu sambungan nyer lagi..

asik2 sambung ja ya?? sabor2x.. sabor separuh drpd iman...:-)
kita minum dulu!! ^__^


2 comments:

Fazila said...

sy x sempat masuk sini... rupa2nya cantik kt situ.... lg 2 thn baru bole g MAHA lg

deqlis said...

tu laa MAHA nie luas... sy yg pergi pun tak dpt masuk semua rumah..ada yg jenguk dari luar jer...

mmg nk pergi MAHA2012 nanti.. mesti lg best..:-)