Recent Post

Tuesday, January 25, 2011

Hotel Mint KINI Nouvelle Hotel



Mint Hotel Of Kuala Lumpur.

Ingatkah anda tentang Mint Hotel? ianya terletak 8th KM, Kuala Lumpur - Seremban Highway Sungai Besi, Seri Kembangan, Selangor. Suatu ketika dahulu Mint Hotel ini memang popular, tetapi hotel ini telah lama ditutup atas sebab muhasebab apenyerr tidaklah deqlis ketahui. Sejak Bukit Jalil ini menjadi rumah kedua deqlis dan hingga menjadi rumah pertama deqlislah... kiranya dari mula jejak kaki di area Seri Kembangan ini pada tahun 2005 rasanya memang hotel ni dah ditutup. Seperti yang uools sedia maklum, deqlis ni suka jenjalan malam... jadi klu malam2x lalu area hotel nie rasa semacam laa jugak...selalu tanya kat hubby ..hotel nie lama kosong ntah-ntah ada penghuni lain kot?? haha.. ntah laa.. deqlis selalu tertanya-tanya dalam hati kenapa lah terbiar sahaja hotel ini. Menurut mak sedara deqlis yang pernah menginap di Mint Hotel ini dahulu, mak sedare deqlis beritahu. layanan dan penginapannya selesa. walaupun nampak dari luar macam biasa-biasa sahaja, tetapi di dalamnya boleh dikatakan sungguh selesa dan cantik juga. Hmm ..kenapa di tutup ya? entahlah sampai sekarang tak terjawab lagi persoalan ini. Mungkin juga access road kurang baik ketika itu..sekarang access road dah makin baik... 

Buat pengetahuan uools, atau bagi yang dah perasan, Hotel Mint ini kembali hidup dengan pertukaran nama ke Nouvelle Hotel dalam bulan Dec 2010 tempohari. Masa lalu kat situ, Deqlis nampak ada lampu di hotel tu, Selalunya gelap gulita sahaja... dalam hati dah berkata "nampaknya dah ada management baru ambil alih Mint Hotel ni" alhamdulillah akhirnya bangunan tu tidaklah terbiar sahaja.. Selepas beberapa hari, deqlis nampaklah tulisan NOuvelle Hotel di bangunan itu. OOooo dah jadi Nouvell Hotel lah..:-)



The new Nouvelle Hotel is now open.
Located at 8th KM, Kuala Lumpur - Seremban Highway Sungai Besi, Seri Kembangan, Selangor. 
Call 03-8939 5555 for enquiries.

Haa..free promosi kan sikit..hehe..



Hotel nie bolehlah diketegorikan sebagai 3 bintang je..saiz bilik besar sikit dari Sun Inn Hotel,interior cantik, harga bilik RM188 1 malam termasuk breakfast (jenis bilik tak ingatt daa). meh laa cuci mata tengok2x keadaan baru hotel nie.. not bad...cantik kan?? cuma deqlis mmg tak akan menginap laa kat sini...sebab? atte rumah pun dekat2a area nie jerkk..miahahaha... deqlis tak pasti samada tingkat 2 hotel ini masih ditutup atau tidak, sebab al-kisahnya dahulu ketika hotel ini bernama Mint Hotel, dengar-dengarnya tingkat 2 , 1 floor ditutup. even didalam lift takde butang no 2....... hmm biasanya yang deqlis tahu , setiap hotel ada 1 bilik yang akan ditutup atau dikosongkan..yang ini satu floor tu...dasyattt!!.. tp ada baiknya..jika dah lift ke floor 2 pun dah takde...maka selamat laa kan?? jika hotel2x lain tu, kekadang dapat sebelah bilik yang ditutup tu pun kita tak tahukan kan kan?? klu tau mesti laa p check in hotel lain..hahahaha!!
tak silap ku ada 405 bilik dalam nie.....
suasana dalam nouvelle Hotel... mmg nampak best kan?? jika uools nak menginap kat sini, jika floor 2 tu dah di buka, hmm... sendiri mau ingatt laa..melainkan uools nie uncle seekers..hahahaha... so jgn laa amik bilik dekat 2nd floor...tak reti apa akakkkk cakap>> heheh..


Pilihan hotel-hotel lain sekitar kawasan jajahan deqlis nie (ahakz...) adalah Hotel Palace of The Golden Horses , Hotel 128 (yg ni lagi laa sangat dekat dengan rumah ku dan hotel nie hotel baru di bangunan baru), Hotel Sri Petaling dan Hotel Sun Inn.

Sumber photo: pak goggle.



5 comments:

Hezesuze said...

jauh tu hotel nye...kalo dekat dah terjah dah hahahaah

Unknown said...

xpenah masuk mana2 hotel kt KL ni..huhu

nyway nak ajak join sini..
ada lagi masa lebih kurang 11jam..hehe
http://sukasukimain2.blogspot.com/2011/01/hadiah-fm-dari-abu-dhabi.html

deqlis said...

to kak Heze: mana daa jauh..dekat jer...hehe..

to eT: thank..insyaAllah nanti deqlis join....

deqlis hotel KL byk kali masuk tp tak pernah stay laa...selalu masuk ballroom, meeting room dan dinner2x opis jer..:-)

Anonymous said...

kalau dari melaka ikut higway utara selatan...nak pg ke hotel tu ikut exit manaye

Anonymous said...

kalau dari melaka ikut higway ke kl...nak pg hotel tu ikut exit mana ye...ha ha nak pergi terja hotel tu di tingkat 2