Recent Post

Saturday, July 9, 2011

18SX :Telanjang Buah Dada! Giller ke apa??


Sebuah kedai kopi terpaksa ditutup setelah didera gelombang penentangan dari warga sekitar di sebuah kota kecil di AS. Gelombang penentangan itu muncul bukan karena produk kopi yang ditawarkan Grand View Topless Coffee Shop di Vassalboro, Maine, melainkan karena para pelayan kedai kopi, baik pria maupun wanita, bertelanjang dada saat melayani pelanggan.


Meskipun ditentang oleh warga sekitar kota yang penduduknya kurang dari 5.000 jiwa itu, kedai kopi yang didirikan pada 2009 ini sempat berjalan dengan bisnisnya sebelum akhirnya diperintahkan untuk ditutup pada tahun ini juga oleh aparat pemerintah setempat karena dianggap memasang papan pengumuman secara ilegal.

Donald Crabtree, pemilik Grand View Topless Coffee Shop, mengakui, ia akhirnya memilih untuk menutup bisnisnya setelah berusaha mempertahankannya selama 2 tahun. "Saya hanya ingin menciptakan keceriaan dengan bisnis saya. Saya ingin melihat orang tersenyum," tutur Donald Crabtree kepada harian setempat, Maine Morning Sentinel.


"Saya membuka kedai kopi dengan servis pelayan bertelanjang dada untuk mewujudkan keceriaan itu dan terbukti berhasil. Namun, sekarang keceriaan itu telah berlalu. Saya telah berjuang untuk mempertahankan bisnis ini selama lebih dari 2 tahun dan apa pun yang saya lakukan saat ini tidak akan berbuah apa-apa, ada yang berusaha menyabotase saya," lanjut Donald Crabtree yang tidak bisa menerima perintah penutupan dari pemerintah setempat karena dianggap memasang papan pengumuman tanpa mengantongi izin resmi.

Lalu, apa sebenarnya isi tulisan pada papan pengumuman itu? "Boobies Wanted" (Dicari Payudara).
[kompas.com]

p/s: uools jgn ingat deqlis saja2x p carik berita sebegini..sebenarnya nk cari blog "susu segar" yg baru add blog merah ni as follower..klik2x kuar pasal mende nie... so deqlis copy paste jer dari blog rasasususegar.blogspot.com ada ker warung kopi guna pelayan tayang buah dada?? sib baik laa kat malaysia nie takde... klu ada..!?? "kasik bako" jer leerrr...  mmg patut tutup pun!!...itupun nak frust..nyampah!
nak cari sususegar yg jadi follower ke 700 deqlis...kuar lakk nie...hehee

tunjuk sikit.... bila klik profile takde direct link ke blog dia, jadi deqlis cuba laa goggle..haha lain yang kuar...so tercipta laa entry nie..ekekekeke...layan jerk laa erkk!!

10 comments:

Chekgu Azrine said...

dunia oh dunia.. !!

Unknown said...

hahaha...xtahan ar.motif dia nk menambahkan keceriaan business. kepala hotak dia... bis ar pelanggan dia berdarah hidung lepas ni..ngeh2

Cikrosecute said...

Apa ler...nak buat Bisnes pun tayang tetek....dunia...dunia...

puanstoberi said...

susu tu member ai jugak tu. blog dia ni ha -
http://susugebu.blogspot.com/
tp ini blog baru dia.tatau dia dtg dari blog lama atau baru dia tu. huhu.

deqlis said...

to Chegu azrine: tu laa dunia!!
Sekali Lagi- Review versi Deqlis
Tiket kapal terbang RM9..?
Pelayan tayang dot dot kat restoran..

deqlis said...

to Suna Husna: tui tue..ntah apa motif..

to cik Rose cute: mcm lawa sgt tetek dia heeh...biz giller kan?

deqlis said...

tp pnstoberi: oh yeke? puas cari..tq..akan terjah dia..:-)

Afifi said...

haha. ntah pe-pe lah.. xsanggup nk tgk..

Que said...

fresh milk kot..hahaha..Malaysia ssh nk jmpe


Entri Ngetop PC Expo 2011 At PWTC Kuala Lumpur | 22 - 24 Julai 2011

deqlis said...

to Afifi: thumd up!!

to SpaQue: klu M'sia ada mau kena bakor jadiknye...