Recent Post

Monday, October 17, 2011

Pernah Tak Tengok Chef Buat ICE CARVING?

Kali nie deqlis nak citer pasal Chef Raduan Ahmad yang membuat Ice Carving di atas hanya dalam tempoh masa 20 minit...sungguh cekap dan cepat...hasilnya sungguh menarik hati..:-)

 Paling Seronok sebab kali ini deqlis dapat melihat sendiri cara-cara membuat Ice Carving....wah! pelbagai tools yang digunakan termasukkan gergagi elektrik, tukul dah pahat...
bersungguh Chef nie buat Ice carving..jangan tak tahu Chef nie pernah menjadi Johan mewakili Malaysia ke Luar negara dalan acara ice carving nie..:) cayalah chef..!

hasil ice carving yg dihasilkan oleh Chef..... bentuk burung...Chef nie boleh menyiapkan pelbagai bentuk Ice Carving....masa yang diperlukan bergantung kepada saiz ketulan batu ais...jika sama saiz macam di atas...Chef nie hanya perlukam antara 15-20 minit shj utk disiapkan...jika saiz batunya lebih besar...maka lebih lama laa sedikit proses menyiapkannya...

Kebiasaanya ice caving nie terdapat di majlis-majlis tertentu di hotel seperti perasmian, perkahwinan, hari keluarga dll. 

Thanks sudi baca....:)

10 comments:

.: iEyLa :. said...

impress!!!
bestnye klu dpt tgk dpn2.. :)

mummy_ayu said...

pernah sesangat..and ayu pernah try gak..sbb nampak gaya macam senang..so, ada sorang chef nie tempah seketul khas untuk kitaorg bertiga..(trainee time tu)sekali bila try..ya ampun..susah..last2 tergolek ice tu Ayu keja kan..jadi bentuk..emmmm tak tau la bentuk apa..
he he he.
apa pun pengalaman jadi chef dulu..paling berharga & unforgettable...miss all that!

nurul nadia said...

woowww,,hebad ! hehe

Princess Nur said...

wow...mengagumkan!

Cik Bambam said...

masak pon pandai..mengukir pon pandai ek.. :P

Ungu Violet said...

hebat..:)

QUEENPINK said...

wah..cantiknya ice carving..

fieda said...

mmg kreatif chef yg buat ni..

zahidahwahid said...

wah!! *ternganga mulut tengok..baru gambar..kalau betul2?? hehehehe

Admin said...

Salam.Thanks for the pictures and the advertise i really appreciate it.Just give me a call if there is a need for friend who would like to have the ice carving for their wedding day... I'm happy to assist..Price can be nego according to the design required!Of course your commission is available.:)
TQ..
Chef Raduan Ahmad SRHS..