Recent Post

Friday, February 18, 2011

Review pasal Safi RG

As-Salam semua, ingat tak entri nie?? deqlis yang mencoba-coba pakai Safi Rania Gold kan??? hmm... setelah 2 minggu straight menggunakannya...deqlis dapati ianya tidak sesuai dengan kulit ku...hukhuk... bayangkan dari tidak berjerawat. tumbuh jerawat, lepas tu muka jadi kering sangat2x...hmm tak sesuai kot ngan deqlis?? mula2x nak terus pakai sampai 3 minggu, tetapi en hb dah bising... katanya muka takde jerawat dah ada jerawat...tak yah laa pakai2x lagi toner2x, krim malam bagai...cuci muka sudah... jadik untuk tidak mengheretkan kepada permasalahan muka yang lebih teruk, deqlis dah stop guna toner dan krim malam serta serum Safi RG nie... adushh sayang kan?? banyak lagi tue tak abis.... hmm nampaknya bagi kat mak jer laa pas nie..what to do?? mmg tak sesuai.. cuma masih guna pencuci muka dia... cuma dikurangkan penggunaannya shj. Hmm nie yg malas deqlis nak beli2x produk penjagaan wajah nie..sob sob sob..

So deqlis tak pakai2x apa2 laa lagi... mungkin nk try Olay laa... (tp tak berani beli lagi....kang en hb marah...silap hb sama gak tak sesuai..huk huk huk) dlm mas ayg sama, deqlis mencari produk kecantikkan yang tiada penggunaan bahan kimia...that mean yang semulajadi, ini kerana baru-baru ini deqlis mendapat tahu ramai wanita di Malaysia menghidap barah/kanser kerana penggunaan kosmetik atau produk kecantikan yang mempunyai bahan kimia. Apa yang deqlis dengar, barang make-up atau kecantikkan yang ada bahan kimia, bahan kimia itu boleh masuk ke dalam pembuluh darah dan merebak ke seluruh badan. Ianya amat berbahaya dan memberi pelbagai kesan buruk dan paling ketara kajian yg dibuat terhadap pengidap kanser payudara dan kanser pangkal rahim. Isshh takut lak deqlis dengar...:(. Menurut info itu lagi, kebanyakan produk memiliki bahan kimia kecuali produk2x dari Korea dan US.. kerana mereka negara yang membangkang penggunaan bahan kimia dalam produk kecantikan 100%. Wah!! lepas nie nak cari produk Korea laa.... :-)

Jepun?? Jepun deqlis tak ingat laa....hmm dah tua..haha..mungkin sama juga ngan Korea. tp produk dari M'sia, Philiphines dan Indonesia mmg ada bahan kimia... mungkin pakar dan para doktor lebih arif tentang perkara ini dan kita patut rujuk lagi mana-mana info untuk keterangan lebih lanjut.

P/S: 
deqlis berkira-kira nak cari bedak sejuk jer ler cenggini hahaha..

 

2 comments:

Akunyer said...

sy stuju gak..brg korea mmg ok... US? xtau lak... hee... apa2 produk mmg kna ikut kesesuaian kulit... kalo x..hmm.... sy pn cm 2 gak..kulit da xcntik sbb kegatalan nk mncuba brg2 yg dipromote..huhuhu..
:)

cikpuanhady said...

huhu..dedulu teringin nak try rania gold, tapi bila dtg sini mana nak cari..oo produk dari korea ngan us ok ek?hmm..1st time dgr ni..

Jom skodeng :Yang best mengenai Swiss