Recent Post

Thursday, August 4, 2011

Cucur Bom Durian




tempohari ada beli durian dan makan durian ngan pulut santan kan? ada laa lebih 5 ulas macam tue..so dapat laa deqlis buat cucur bom durian..nyum2x.....

RESEPI CUCUR BOM DURIAN ALA DEQLIS
bhn2xnya

durian dlm 5 ulas  dibuang biji.
tepung gandum 3 cawan
gula 1 cawan
telur 1 biji (telur jgn yg sejuk/di simpan dlm petis ais...jika telur dlm peti ais, silla bawa keluar awal 3-4 jam sebelum nak masak)
1sb baking powder
air secukupnya
1 sudu kecik garam halagel klu garam biasa 1/2 sudu jer kot..pepun terpulang ..ikut selera n rasa memasing..

Caranya:
gaul semuanya...last sekali baru letak baking...
panas minyak hingga panas...
dan masukkan satu2x satu...
kacau perlahan2x dan angkat
siap dingap:-))

p/s : pepun tepung dan gula ikut kite laa yer..lagi sikit tepung lagi sodapp..tp sikit lak dapat...klu byk sikit tepung, klu nk buat banyak durian pun lagi sodap..:-)

6 comments:

azura samsuddin said...

alah deqlis ni ... wat zura terliur je tau tba2 t'igt mak suke wat cucur durian ni, mmg sedap he3 zura suke makan jerk kihkihkih

Princess Nur said...

sedapnyer..nak sikit...huhu

Nana said...

kita klw menda2 yg masak dari doyan mmg xsuk
klw doyan tu makan la juga hehe
pelik kan

A y e s h a Ramlee said...

setahu ayesha org N9 je yang gemo durian goreng... akak n9 ke? tp ayesha tak mkn durian.. :)

shedameor said...

perghh, peberet kot. memang nampak menarik laa :)

aiman said...

pembuka selera jugakkk ni.. dah lama nak merasa cucur bom doyan