Recent Post

Sunday, July 31, 2011

Cari Durian Sebelum Masuk Bulan Posa...hehe

Minggu nie deqlis dah kata nak cari durian...Perancangan dalam segmen Lulu Caldina yg deqlis join tue...lum baca klik sini. Jadi semalam deqlis ngan hb telah meronda kat Sri Petaling mencari durian...tengok banyak jugak gerai jual durian..kami tengok kat gerai bawah nie macam meriah dan banyak buahnya..jadi ...apa lagi..serbu laa hehe... Deqlis pun usha laa durian D24... mmg murah laa..3 biji RM20 jerkk.. 3 biji tu besar2x laa jugak..dekat 32 ulas semua ketiga-tiga biji tue...
 Durian kampung pun ada...siapa nak makan kat sini terus..satu kepala RM10 makan laa sepuas hati..:-) hihi
en hb tgh usha buah...hehe..

 tokey buah durian.. 
 deqlis beli 3 bijik tu D24 tu, terus suruh dia kopekkan dan masukkan dlm bekas..senang takyah nak kopek2x kat rumah..bawak balik pun tak berat..ngehh ngehh ngehh..al-maklumlah nak bawak naik rumah awangan nie leceh sikit...so baik kopek jer siap2x..lagi pun mmg nak makan terus..:-) kat rumah deqlis dah siap rendam pulut...so balik2x jer terus laa kukus... lps tu makan dengan santan ..ada yg tanya macam man amakan tu? nanti next n3 deqlis tunjuk yer..:) 
 haa nie laa...makan RM10 sekepala sampai puas..hehe..tp ni tulisan cina...yer laa kot promosi nie... kawasan Sri Petaling nie mmg ramai Chinese, jadik banner pun tulisan cina daa..hehe...deqlis faham kan ajerr..hehe..
 nie laa durian yang dah masuk perut ku...nyum2x...
dapat laa 2 bekas.... jenis bekas besar sikit dari polysterine biasa.... isi sedap..pues ati laa:-) psstt..deqlis tak pergi pun Pesta Durian kat Jejantas Sungai Buloh tue, macam malas pulak, jauh nk ke sana..sedangkan dekat area rumah pun dah ada byk jual..murah2x gak:-)

hari tu kan ada citer pasal oven ku dah ada cop mohor ....so masa balik dari beli durian nie, tak letak dah atas oven tu, silap2 kang ada cop mohor durian pulak... heheh..

okay nantikan entri pasal makan durian pulak yer..:-) salam ramadhan..dan ceria2x selalu..:)

3 comments:

misyamissyou said...

pergh ni yg rase nak makan durian lg ni..kuning gile wane durian tu nmpak cm manis je..

saiazuan said...

skrng ni durian dah xde musim kan.. ble2 ada..

slmt menyambut bln ramadhan ;)

zahidahwahid said...

banyaknya durian...kat kuching ni masih mahal lagi...huhuhuhuh



New Entry: Beethoven Virus